Inställning sadel på vanlig gubbcykel

Har du tittat på sheldonbrown.com. Utan bild på undersidan av sadeln och överändan på sadelstången lär det bli mest gisselek att ge råd. Så jag avstår just nu.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Bild

Har du tittat på sheldonbrown.com. Utan bild på undersidan av sadeln och överändan på sadelstången lär det bli mest gisselek att ge råd. Så jag avstår just nu.

Denna går inte ställa.

Bilagor

• P2231015.jpg
    P2231015.jpg
    77.1 KB · Visningar: 1,002
Ser väl ut som en av de vanligaste varianterna på sadelstolpe? Om det är en sådan är det bara att lossa skruven, vinkla och skruva åt igen.

Har du prövat lossa muttern i toppen av sadelmontaget och se om hela sadelramsfästningen kan ställas i annan vinkel, de överst två delarna. Jag kan ha fel i förra inlägget.

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
vinkeln är väl individuell vad man behöver

hade för två år sen pyttepyttelite fel vinkel på sadeln vilket fick mig att tro att jag hade testikelcancer
kopplade inte min åkomma till sadelvinkeln. efter lite justering slutade jag ha ont. så man får akta sig..

I våg är ju grundinställning, för gubbcykelavstånd sadelspets-styre passar för mig armbåge till handled, styret högre än sadeln. Anpassa till vad du och din anatomi trivs med.

Du har så rätt

Har du prövat lossa muttern i toppen av sadelmontaget och se om hela sadelramsfästningen kan ställas i annan vinkel, de överst två delarna. Jag kan ha fel i förra inlägget.

När jag väl tagit bort sadelstolpen ser ja det. Fästet ligger i en vagga. Så enkelt när man väl ser det. Det vore väl fan om kulorna skulle rulla för varje pedaltag.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    63.6 KB · Visningar: 762

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.