Inspiration, två korta filmer med barnen i skogen

Vi har använt Everest juniorsäck för tresäsongsbruk med sidenlakan och underställ. Har funkat bra med bra liggunderlag. XXL har en Haglöfs har en lite varmare juniorsäck till ett ok pris. Kompisar är nöjda med denna. Vi tycker att juniorsäckarna funkar upp till att barnen är ca 140 cm inte 150 som det står...
 
Tack för alla vänliga kommentarer om filmerna. I år har jag inte hunnit ut så mycket med pojkarna som det var tänkt, men de har i alla fall börjat fara på läger med scouterna. Sommaren upplever jag som ganska besvärlig för barnens del pga myggen. Speciellt den äldre pojken klarar inte alls av myggen och senaste sommar var mycket myggrik. Finns det månne några tips jag inte känner till ännu?

Den första sovsäcken jag köpte var en North Face juniorsäck för max 140 cm och den blir nog för liten nästa år. Den andra sovsäcken är en dammodell för upp till 165 cm, så den duger ännu en tid. Pojkarna är sju och åtta år nu och långa för sin ålder. En sovsäck måste köpas tills nästa sommar och jag tror nog det blir en vuxensäck i dun för viktens skull.
 
Jag fick faktiskt tips från barnens läkare att man kan ge barnen receptfri allergimedicin typ Clarityn för att de ska reagera mindre på betten. Vi glömde dessa tabletter hemma i år och får vara glada att vi "bara" reagerade på myggen. Nästa år kommer även jag att ta tabletter förebyggande och helt säkert packa ner dubbletter.
 
Väldigt fina o välgjorda filmer. Vad är det för tält du använder ?

Ber om ursäkt för det sena svaret. Det lilla tältet är ett Tarptent Double Rainbow på 1.2 kg och pyramidtältet ett Golite Shangri-La 5. Båda alldeles utmärkta tält och speciellt pyramidtältet är härligt. Gott om utrymme och högt i tak för en vikt på endast 2,6 kg.

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Malpann Lämpliga korta turer med tre- samt femåring? Barn och friluftsliv 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.