Inspiration, två korta filmer med barnen i skogen

Jag gjorde två korta filmer från två utflykter med barnen i år. Kanske kan de fungera som inspiration för någon. (Klicka på bilderna).



 
Trevligt o se.Nu har jag som mål med mina tvillingar till nästa sommar att komma iväg o tälta
Dom är fyra nu så det blir lagom start när det är varmt ute
 
Härlig film! Jag hoppas den gör att fler ta steget ut med barnen.
Mitt tips är: Ta med er barnen ut redan när de är riktigt små så blir det inte så stort steg sen. Det går ju att göra det mer och mer strapatsrikt. Från att ha sovit ute i närheten av bilen och paddlat under dagen när barnen var i ettårsåldern kan vi nu vara ute en vecka med en nio och en tolvåring och de gillar det skarpt!
 
I Ur och Skur

Mitt tips är att som föregående person skriver ta med barnen från början. Lite korta utflykter blir det ju i början. Sen kan man ju alltid försöka hitta ett I Ur och Skur dagis. Då får man mycket gratis...
 
Kan bara hålla med om att det är fina och inspirerande små filmer! Gillar augustifilmen extra för där är variationen i bild större, med vandring, tältning, olika göromål på lägerplatsen och fina naturbilder.

/Anna
 
Otroligt fina filmer som verkligen inspirerar, de känns riktigt proffsigt gjorda. Jag har redan börjat prata tält med dottern som är 1,5 år. Förhoppningsvis kan vi premiärtälta i närområdet nu till sommaren.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Malpann Lämpliga korta turer med tre- samt femåring? Barn och friluftsliv 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.