Information om Tunaberg

Uppdaterad information kommer att finnas på http://www.fiander.se/climb. Där kommer det finnas information om parkering, klätterträffar, bilder och tips på turer att klättra.
Har du gjort nyturer i området eller har annan intressant information hör gärna av dig till bjorn@fiander.se

Finns det någon som tycker att 10:- i parkeringsavgift per dygn är för dyrt för att kunna parkera på åkern mellan prästgården och byvägen?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nä, 10 kr är inte för mycket. Fast jag kom just på att jag glömt betala för förra helgen. Att betala per PG är inte lätt att komma ihåg.

Eller så är det mera ett personligt problem (minnet); glömde nog klockan kvar vid berget också...

Den har nog trillat ur nån ryggsäck eller nåt på tältplatsen närmast eldstaden. Den som hittar den kan ju säga till. Den var inte värdefull på nåt sätt, fast den visade ju tiden.

Hade stora (=oöverstigliga) problem att hitta "Werner och Werner" i helgen trots två förare. Förföraren och min andra förare (Ox-sunds KK:s?), var dock inte överens.

Just detta gäller f ö på flera ställen. Vi var inte säkra på hur Gurkan egentligen sträcker sig; olika beskrivet i de två förarna.

Gorillan och Sprickan var inte heller så lätta att identifiera eftersom det är lätt att tolka förarna olika.

I Förföraren har jag i det området inte heller kunnat hitta led 164 och 165, annat än på bilden. Misstänker att 165 är Gurksimmet.

Om det kommer in dåligt med pengar på P-kontot har jag f ö ett förslag: Sätt upp en liten brevlåda samt ett block med lappar. På lapparna skriver man sitt telefonnumer och bilnummer.

När man sedan betalar per PG kan någon pricka av de lappar som lagts i lådan. Den som parkerar kan då upplysas att det räknas som felparkering (alt brott mot terrängkörningslagen) om man står på ängen utan att det ligger en lapp i lådan med rätt bilnummer. Det här är ju lite tristare än om allt är smidigt och funkar på frivillighet; fast det vore ju trist om frivilligheten är otillräcklig och det inte blir nån P-plats nästa år. Om man identifierat sig kan jag tänka mig att det blir lättare att komma ihåg att betala...

Jag misstänker att alla tycker att en tia per dygn är helt OK i grund och botten.

En tia per dygn är helt OK men att hålla på att fibbla med att betala in via PG är det inte.

Sätt upp en brevlåda med några kuvert i. Där stoppar man ner pengar och skriver sitt reg.nr. samt startdatum på kuvertet.

Tyvärr är det väl så att en låda med kontanter får inte vara ifred så länge, så den behöver väl tömmas minst varje dag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips