Iläggssulor

Jag skulle verkligen inte köpa utan att prova, ställde mig i ett par liknande sulor i en affär och fick ta en helt knasig storlek för att det skulle kännas bra (typ 4 storlekar mindre än normalt :s)
 
prova först

har gröna superfeet i kängor o dyl. tycker att det blir mycket bättre för min fot.... men det handlar ju så mycket om tycke och smak. sen ska ju grejjerna passa i kängan/skon.

Så ta dig till en butik.
tips:
du bör ha med dig originalsulan tills dess att du är van... så det är inget man kastar in i kängan och sen knallar 10 mil i :)

BZ/
 
blir det bättre dämpning med sulorna??

jag har sulor som är gjorda efter min fot men dom är rätt hårda och dom är gjorda efter några lite (kortare)mindre kängor än dom jag har nu,men det verkar funkar att ha dom i mina nya kängor( har testat några svängar),men som sagt dom är rätt hårda:(
 
Även Naturkompaniet har Superfeet och de har ju butiker lite varstans. De tar 500 jämt för ett par men det kan la vara värt elva spänn att få prova?
 
Jag har två par Superfeet (blåa och svarta) och är väldigt nöjd. De är dock inte mjuka, vilket heller inte är tanken. De ska vara stabila så att foten samlas och får stöd.

Edit: Men gör som de andra sagt; prova i butik.
 
Jag provade ut ett par Superfeet i butik till mina Lundhags Prof.
Det kändes toppen i butiken och hemma på tomten, men halvvägs uppe på fjället skar den hårda plastformen igenom och in i ena hälen. Fick ägna en del tid åt att först skära bort allt vasst och när det ändå blev obekvämt oxå ta bort all den hårda plasten.
Sulan i andra kängan funkade utmärkt.
Men jag skulle inte rekommendera dessa till någon. Dyrt och mycket tveksam funktion/kvalitet.
 
Jag provade ut ett par Superfeet i butik till mina Lundhags Prof.
Det kändes toppen i butiken och hemma på tomten, men halvvägs uppe på fjället skar den hårda plastformen igenom och in i ena hälen. Fick ägna en del tid åt att först skära bort allt vasst och när det ändå blev obekvämt oxå ta bort all den hårda plasten.
Sulan i andra kängan funkade utmärkt.
Men jag skulle inte rekommendera dessa till någon. Dyrt och mycket tveksam funktion/kvalitet.
Jag förutsätter att du reklamerade dem. Vad sade de i butiken? Jag frågar främst eftersom alla andra jag hört tala om Superfeet är så otroligt nöjda (inklusive jag själv).
 
Näää, jag gjorde inte det, del p g a tidsbrist och dels för att jag kände att jag fick skylla mig själv lite som inte testade mer och med lite last innan jag gick.
Läxan lärd, och jag tänker inte köpa sådana igen.
Däremot har jag med framgång använt andra, billigare (glömt namnet) sulor som mina fötter tyckt om. Det var det där med plastgrejen under som krånglade till det. Och beviset låg ju i en soptunna på fjället.
 
Hej!

Jag får också sålla mig till dom som är mycket nöjd med mina gröna Superfeet.

Började använda dom för nåt år sedan då jag hade lite knäproblem och nu har jag tre par. Kör Superfeet i kängor, mina löparskor & även till vardags i vanliga lågskor.

Hälsningar,
Fredrik
http://cyberjunkies.wordpress.com/
 
också nöjd

Jag har två par blåa superfeet, ett par i kängor (Garmont) och ett par i löparskorna. Har också provat att ha dem i Lundhagskängorna. Tycker att de fungerar bra och efter att foten har vant sig vid formen så sitter de väldigt skönt. Har svårt att tänka mig att gå utan nu.
Men efter disskusionen nyligen om barfotalöpning http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=61386 så har jag börjat fundera på vad som är rätt och fel. Ska man stödja foten eller försöka träna upp den?
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.