Hyra klätterskor i GBG?

Hej!

Jag skall på en klätterkurs i Järvsö, Hälsingland nästa helg. Eftersom jag är rätt ny på det här med klättring äger jag ingen egen utrustning.

Är det någon som vet om man kan hyra klätterskor någonstans i Göteborgstrakten?

tack på förhand
/mattias

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Skor

Tja!
Det är alltid lika roligt att se nya folk börjar klättrar =) välkomen till klubben!!
Anträffande skor vill jag säga att mitt råd till dig är att köpa egna skor. För att gå du på kurs kommer du till största sannolikhet att förtsätta att klättra själv skaffade jag mig ett start packet ifrån fjällsport (Lasse) efter första klättringen för ca 1800 :- och då fick jag väldigt bra saker!

Om du köper din utrustning kan du inte komma med massa ursäkter vid nästa klättring =)

/E

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips