Hvilket telt bør jeg velge?

Hei!
Jeg har tenk at kjøpe et telt og står med tre alternativer: Helsport Isfjell, Hilleberg Nammatj GT3 og Fjällräven Akka R/S Light 3.
Hva tycker er at jeg bør velge? Her i Norge har "alle" Helsport telt og mener at det er best, derfor thadde det vært interresant å høre en "svensk" mening om temaet.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Fjellfanten; sa:
Hei!
Jeg har tenk at kjøpe et telt og står med tre alternativer: Helsport Isfjell, Hilleberg Nammatj GT3 og Fjällräven Akka R/S Light 3.
Hva tycker er at jeg bør velge? Her i Norge har "alle" Helsport telt og mener at det er best, derfor thadde det vært interresant å høre en "svensk" mening om temaet.

Vad ska du använda tälten till?

Vinteranvändning, då skulle jag ta antingen Helsport eller Hilleberg.

Bara sommaranvändning, ta det billigaste (bör vara Fjällräven).

Mvh,

J

Titta på andra märken också, här på utsidan har många andra märken dikutterats. Amerikanska tält har ju blivit 30% billigare och det finns ju andra också.

TNF, Bibler med flera gör lika bra eller bättre tält än Hilleberg, som ovan sagts till ett jäkligt mykke bättre pris!!

Hvilket telt skal jeg velge ?

Hei Andreas.
Jeg er norsk og har et Hilleberg Keron 4 GT og et Helsport Femund Big 4 Camp. Hilleberg lager like bra telt som Helsport. Begge lager solide telt.Finn ut vilken funksjonalitet som passer deg best, og velg utfra det.
Lars Monsen har i alle år brukt Hilleberg, og det er jo en god attest.

Vennlig hilsen
Tor-Kjell

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips