Amerikanska vs. skandinaviska tält!
- Trådstartare Finnmark Forever
- Start datum
att hilleberg har ett kontor i USA innebär inte att dom har revolutionerat marknaden och krossar allt motstånd, det visar endast att dom vill finns på plats i världens största friluftsmarknad.. inget annat..
Jag har kollat efter Hilleberg i Kazakstan men har inte hittat några butiker som säljer det. Har för all del hittat andra svenska märken i frilufsbutiker och det vanligaste är MORA men har även hittat Trangia, Primus och Fjällräven.
/Stellan
Finns det inte en anledning till att det en gång lilla Frösö-företaget Hilleberg lyckats så pass väl med den skandinaviska modellen att de numera har representationskontor i USA.....?
tillbaka till tälten, jag kan nog erinra mig att ventilationen är bättre på ett tält med amerikansk modell än skandinavisk, att det skulle blåsa in snö har nog med med hur man sätter upp tältet att göra..
Hej igen!
Det skulle vara intressant att höra om faktiskta praktiska erfarenheter med det här! (Här i Nord-Norge är det nästan enbart skandinaviska tält, och allra helst med stormmattor, som gäller på vintern! De flesta skakar på huvudet när man nämner amerikanskt ventilerade kupoltält...)
Stefan