Amerikanska vs. skandinaviska tält!

att hilleberg har ett kontor i USA innebär inte att dom har revolutionerat marknaden och krossar allt motstånd, det visar endast att dom vill finns på plats i världens största friluftsmarknad.. inget annat..

att hilleberg har ett kontor i USA innebär inte att dom har revolutionerat marknaden och krossar allt motstånd, det visar endast att dom vill finns på plats i världens största friluftsmarknad.. inget annat..

Jag har kollat efter Hilleberg i Kazakstan men har inte hittat några butiker som säljer det. Har för all del hittat andra svenska märken i frilufsbutiker och det vanligaste är MORA men har även hittat Trangia, Primus och Fjällräven.

/Stellan

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har kollat efter Hilleberg i Kazakstan men har inte hittat några butiker som säljer det. Har för all del hittat andra svenska märken i frilufsbutiker och det vanligaste är MORA men har även hittat Trangia, Primus och Fjällräven.

/Stellan

mmm... mora!! mora är en institution tillsammans med falukorv, falu rödfärg och isterband..

tillbaka till tälten, jag kan nog erinra mig att ventilationen är bättre på ett tält med amerikansk modell än skandinavisk, att det skulle blåsa in snö har nog med med hur man sätter upp tältet att göra..

tillbaka till tälten, jag kan nog erinra mig att ventilationen är bättre på ett tält med amerikansk modell än skandinavisk, att det skulle blåsa in snö har nog med med hur man sätter upp tältet att göra..

Hej igen!

Det skulle vara intressant att höra om faktiskta praktiska erfarenheter med det här! (Här i Nord-Norge är det nästan enbart skandinaviska tält, och allra helst med stormmattor, som gäller på vintern! De flesta skakar på huvudet när man nämner amerikanskt ventilerade kupoltält...)

Vad tycker du - eller någon annan med erfarenhet av det - är viktigast med uppsättning av sådana tält: att sätta upp det nedsänkt en bit i snön, eller omgivet av små snövallar en bit ifrån tältkanten?

Stefan

Hej igen!

Det skulle vara intressant att höra om faktiskta praktiska erfarenheter med det här! (Här i Nord-Norge är det nästan enbart skandinaviska tält, och allra helst med stormmattor, som gäller på vintern! De flesta skakar på huvudet när man nämner amerikanskt ventilerade kupoltält...)

Stefan

Jag hade ett tyskt tält när jag var där sist...

camp.jpg

/Stellan
http://www.sandstorm.se

Tjusigt, ett Helsport Svalbard om jag inte ser fel?
Jag har onekligen funderat på ett sådant, särskilt den stora Basecamp-modellen. Härligt när vinden viner, och man känner att tältet tål en massa stryk...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips