Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
att hilleberg har ett kontor i USA innebär inte att dom har revolutionerat marknaden och krossar allt motstånd, det visar endast att dom vill finns på plats i världens största friluftsmarknad.. inget annat..
att hilleberg har ett kontor i USA innebär inte att dom har revolutionerat marknaden och krossar allt motstånd, det visar endast att dom vill finns på plats i världens största friluftsmarknad.. inget annat..
Jag har kollat efter Hilleberg i Kazakstan men har inte hittat några butiker som säljer det. Har för all del hittat andra svenska märken i frilufsbutiker och det vanligaste är MORA men har även hittat Trangia, Primus och Fjällräven.
Jag har kollat efter Hilleberg i Kazakstan men har inte hittat några butiker som säljer det. Har för all del hittat andra svenska märken i frilufsbutiker och det vanligaste är MORA men har även hittat Trangia, Primus och Fjällräven.
Finns det inte en anledning till att det en gång lilla Frösö-företaget Hilleberg lyckats så pass väl med den skandinaviska modellen att de numera har representationskontor i USA.....?
tillbaka till tälten, jag kan nog erinra mig att ventilationen är bättre på ett tält med amerikansk modell än skandinavisk, att det skulle blåsa in snö har nog med med hur man sätter upp tältet att göra..
tillbaka till tälten, jag kan nog erinra mig att ventilationen är bättre på ett tält med amerikansk modell än skandinavisk, att det skulle blåsa in snö har nog med med hur man sätter upp tältet att göra..
Det skulle vara intressant att höra om faktiskta praktiska erfarenheter med det här! (Här i Nord-Norge är det nästan enbart skandinaviska tält, och allra helst med stormmattor, som gäller på vintern! De flesta skakar på huvudet när man nämner amerikanskt ventilerade kupoltält...)
Vad tycker du - eller någon annan med erfarenhet av det - är viktigast med uppsättning av sådana tält: att sätta upp det nedsänkt en bit i snön, eller omgivet av små snövallar en bit ifrån tältkanten?
Det skulle vara intressant att höra om faktiskta praktiska erfarenheter med det här! (Här i Nord-Norge är det nästan enbart skandinaviska tält, och allra helst med stormmattor, som gäller på vintern! De flesta skakar på huvudet när man nämner amerikanskt ventilerade kupoltält...)
Tjusigt, ett Helsport Svalbard om jag inte ser fel?
Jag har onekligen funderat på ett sådant, särskilt den stora Basecamp-modellen. Härligt när vinden viner, och man känner att tältet tål en massa stryk...
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer