Hur uppbokade blir nattågen?

Det handlar nog mycket om att malmbanan är prioriterad. Jag kan utveckla det i Tåg vs Flyg-tråden om det blir nytt liv där.
Det skälet är kanske inte helt orimligt. Sen är diskussionen underhåll-turtäthet-operatörer en evighetslång sådan.

Men vi kan nog förvänta oss än sämre möjligheter att ta oss norrut 2026 är jag rädd.

Det handlar nog mycket om att malmbanan är prioriterad. Jag kan utveckla det i Tåg vs Flyg-tråden om det blir nytt liv där.
Läser man lite mellan raderna så låter det som att man inte har ekonomi att underhålla tågsätt för två linjer med dess nuvarande underhållsbehov. Enligt Trafikverkets pressmeddelande så kan det också bli så att man återgår till två linjer 2027 under högsäsong: https://www.trafikverket.se/om-oss/...agstrafik-mellan-stockholm-och-ovre-norrland/
Nu vet jag inte hur uppbokade tågen är under hög resp lågsäsong men det låter rimligt att inte köra båda linjerna när behovet inte finns. Synd bara att de inte kör med det upplägget till sommaren.

Flyg till Narvik och sedan gå in i fjällen

Någon som provat
Kostnad
Turtäthet
Buss kostnad till Narvik

Buss till plats därifrån man kan gå in i fjällen från flygplatsen
Alt åka buss till ställe på Lofoten man kan gå runt tid cyklat fungerade ju förr troligen förr på 90 T nu troligen mkt trafik nu
Var kan man köpa gas eller fotogen till kök
Tåg till Abisko från S Sverige har jag nog åkt klart pga allt strul.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips