Hur uppbokade blir nattågen?

Tråkigt att liggvagnarna med 6 bäddar försvinner. Dom är lite bökiga men samtidigt väldigt platseffektiva, och inte minst har dom möjliggjort väldigt många minnesvärda möten genom åren. (Jag sover dessutom som en kung i liggvagn.)
En epok som går i graven.
Helt obegripligt, jag är säker på att man skjuter sig i foten när man tar bort mer effektiva och därmed billigare alternativ. Ännu större incitament för folk att välja flyget.

Tråkigt att liggvagnarna med 6 bäddar försvinner. Dom är lite bökiga men samtidigt väldigt platseffektiva, och inte minst har dom möjliggjort väldigt många minnesvärda möten genom åren. (Jag sover dessutom som en kung i liggvagn.)
En epok som går i graven.
En gång ev 2021 var det ett par i samma kupe som jag anv vagnens benämning i konstruktiv handling.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
De gamla hade lite dåligt med förvaringsutrymme om man hade lite tyngre packning och inte orkar lyfta över huvudet, svårt att säga från koncept-bilderna om det är bättre i den nya familjekupén.
Rent allmänt känns det som att det blir färre platser med de nya vagnar
på 70-80 talet hängde vi ryggsäckarna i korridoren på de kraftiga krokarna på fönsterväggen ofta med över 30 kg då kan man påstå att det var trångt ,först hade man lyft upp packningarna på hyllan vid fönstren och ovanför sängarna mot korridoren och sedan då i korridoren.
Redan då var vagnarna 10-15 år och ibland gick det inte att få upp fönstren helt och det blev kallt och en massa ljud.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.