Sant, så länge man är ute i vildmarken kvittar det egentligen.Tvätta är onödigt !
Fast ia alla fall jag känner mig lite frächare efter en tvagning och sätta på sig uppsköljda klädtrasor.
Sant, så länge man är ute i vildmarken kvittar det egentligen.Tvätta är onödigt !
Utöver ovanstående ägnar jag mina fötter en del omsorg.Fälthygien funkar för min del.
Skrevet, armhålorna, händer och ansikte samt att tandtråda och borsta tänderna
Det är nog bara nyttigt för huden att inte bli uttorkad av för mycket tvättande.
Mvh / Enstöring
Nej det finns inga tvättlappar kvar, men det är inga dyrare märken, utan är nog mest från Decathlon. De hade bra och billiga vindjackor för cykling och löpning runt 100g.Jag är också hellre svettig än biten, men kan inte påminna mig sådan värme att jag kände för att kränga av mig min supertunna ullundertröja. Min vindjacka är i nylon - kan detta vara skillnaden? Den stinker faktiskt inte, men jag har den som sagt inte direkt mot kroppen.
Kan du se vad det är för sorts syntetfiber i de plagg du haft mot huden så de blivit svettiga, och som ändå inte stank?
Intressant tips, är de så pass hållbara att de går att (skölja och) återanvända i någon vecka? Går de att veckla ut till tunnare men större? Tänker både på torkningstiden och ev. användning som en liten handduk. Använder nu lagom stort tillklippta bitar av chifonet-duk (non-woven viskos) som både tvättlapp, handduk, köks- och kondenstrasa, men de här kanske funkar bättre som just tvättlapp?(...)
Använder Nonwoven-lappar som tvättlappar och som trosskydd som faktiskt andas. Upptäckte dessa faktiskt när vi låg på neonatalavdelning med dottern och det tillhandahölls dessa mjuka tvättlappar snarare än sträva i papper, sedan dess har de funnit diverse funktioner i mitt liv.
Jag vågar ju knappt berätta vad jag gör (eller snarare inte gör) med mitt hår, men min signaturbild antyder saken. Fast det krävs nog att man (som jag) saknar svettkörtlar i hårbotten för att denna icke-metod ska hålla i ett par-tre veckor.Hårtvätt räcker en gång i veckan. Har långt hår flätat och alltid keps på vid människomöten.![]()
Det kanske handlar om att de företag som producerar schampo vill sälja så mycket som möjligt av sina produkter. Det gör dem genom att övertyga folk om att normen är att håret skall tvättas varje dag. Det kan t ex stå skrivet på en schampoflaska "så milt att du kan använda det varje dag". På så sätt försöker schampotillverkaren få kunden att tänka att håret bör tvättas varje dag. Aldrig har jag sett schampoflasketexten "så effektivt att du bara behöver använda det en gång per vecka".Det här med att hålla på och tvätta håret är väl egentligen en modernitet? För hundra år sen tvättade väl gemene kvinna knappast håret flera gånger i veckan? Och jag antar att det fungerade för dem.
Dock har det väl blivit så att om man tvättar håret regelbundet och slutar så blir det en period där man tenderar att få en del besvär innan håret och hårbotten vant sig.
Torrshampoo finns det väl också?