Hur tar jag mig till Anjans fjällstation??

Hur tar man sig smidigt till Skäckerfjällen (ex, Anjan) söderifrån (Malmö) med kollektivtrafik? Har tyvärr inte möjligheten att köra, men det ska väl gå ändå. Planerar en vandring på ca fyra dagar så har någon förslag på en trevlig runda önskas tips på detta!

Tåg till Järpen och sedan tågtaxi till Anjan?
Kolla direkt med dem själva, kryllar knappast av linjebussar på trakten. Kanske går att ta sig till Kallsedet med buss? 0647-82017
0647-82017
Postadress:
Anjans Fjällstation
Anjan
83005 Järpen
anjansfjallstation@telia.com

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Har inget exakt förslag, men leden via Strydalen mot Sockertoppen bör iallafall ses.
Har själv tänkt ta mig dit med topptursskidor något tag.

Hej, vi har just varit pa en 10 dagars skidtur i omradet (med mycket fin snö!!) Börjat i Anjan mot Gaundalen i Norge och sedan tillbaks genom Rutsdalen mot Kolasen. Jag tyckte att Rutsdalen var särskild vackert och att det skulle bli en fin 4 dagars tur Anjan-Kolasen ocksa. Du kunde sedan fraga Micke i Kolasen efter billskjuts till ngn bushallplats (mot betalning), han är mycket trevlig. God tur önskar Sigi! (ursäkta att ringarna fattas över alla a...)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips