Hur tar jag mig till Anjans fjällstation??

Hur tar man sig smidigt till Skäckerfjällen (ex, Anjan) söderifrån (Malmö) med kollektivtrafik? Har tyvärr inte möjligheten att köra, men det ska väl gå ändå. Planerar en vandring på ca fyra dagar så har någon förslag på en trevlig runda önskas tips på detta!

Tåg till Järpen och sedan tågtaxi till Anjan?
Kolla direkt med dem själva, kryllar knappast av linjebussar på trakten. Kanske går att ta sig till Kallsedet med buss? 0647-82017
0647-82017
Postadress:
Anjans Fjällstation
Anjan
83005 Järpen
anjansfjallstation@telia.com

Har inget exakt förslag, men leden via Strydalen mot Sockertoppen bör iallafall ses.
Har själv tänkt ta mig dit med topptursskidor något tag.

Hej, vi har just varit pa en 10 dagars skidtur i omradet (med mycket fin snö!!) Börjat i Anjan mot Gaundalen i Norge och sedan tillbaks genom Rutsdalen mot Kolasen. Jag tyckte att Rutsdalen var särskild vackert och att det skulle bli en fin 4 dagars tur Anjan-Kolasen ocksa. Du kunde sedan fraga Micke i Kolasen efter billskjuts till ngn bushallplats (mot betalning), han är mycket trevlig. God tur önskar Sigi! (ursäkta att ringarna fattas över alla a...)

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips