Hur tar jag mig till Anjans fjällstation??

Hur tar man sig smidigt till Skäckerfjällen (ex, Anjan) söderifrån (Malmö) med kollektivtrafik? Har tyvärr inte möjligheten att köra, men det ska väl gå ändå. Planerar en vandring på ca fyra dagar så har någon förslag på en trevlig runda önskas tips på detta!

Tåg till Järpen och sedan tågtaxi till Anjan?
Kolla direkt med dem själva, kryllar knappast av linjebussar på trakten. Kanske går att ta sig till Kallsedet med buss? 0647-82017
0647-82017
Postadress:
Anjans Fjällstation
Anjan
83005 Järpen
anjansfjallstation@telia.com

Har inget exakt förslag, men leden via Strydalen mot Sockertoppen bör iallafall ses.
Har själv tänkt ta mig dit med topptursskidor något tag.

Hej, vi har just varit pa en 10 dagars skidtur i omradet (med mycket fin snö!!) Börjat i Anjan mot Gaundalen i Norge och sedan tillbaks genom Rutsdalen mot Kolasen. Jag tyckte att Rutsdalen var särskild vackert och att det skulle bli en fin 4 dagars tur Anjan-Kolasen ocksa. Du kunde sedan fraga Micke i Kolasen efter billskjuts till ngn bushallplats (mot betalning), han är mycket trevlig. God tur önskar Sigi! (ursäkta att ringarna fattas över alla a...)

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.