Hur många tält äger ni?

Haglöfs Tarfala från 1980, +60 nätter (lagat på några ställen, börjar bli utslitet)

HB Keron 4GT från 1999, +120 nätter (som nytt fortfarande)

Arctic Alpine WBT-2 från 2014, 15-20 nätter (som nytt)

HB Nammatj 3GT från 2015, nytt.

Pga ligglängd byttes Nammatj mot dito Kaitum.

ImageUploadedByTapatalk1439069378.679666.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
För närvarande:

Hilleberg Kaitum 3 GT, rött. Skönt när hela famlijen är ute (2 vuxna + 2 småbarn)
Hilleberg Unna, grönt. Perfekt ensam eller med någon av småttingarna, i värsta fall två. Går att slå upp på väldigt begränsad yta.

(Funderingar på:
Hilleberg Staika eller Tarra)

För närvarande ett McKinley 4 pers campingtält, ett Luxe Outdoor Sil Hexpeak, ett Luxe Twinpeak samt ett Hilleberg Enan.
Jag gör dock en utrensning och kommer behålla McKinley-tältet då ungarna tältar i trädgården med det, men kommer nog sälja både Enan och Hexpeak och istället köpa ett Ultamid. Då har vi två lättare tvåpers-tält så hela familjen kan sova om vi ska vandra, och jag kommer använda Ultamid när jag är själv, istället för Enan.

Fjällräven Alka Dome 3 (4,3kg)
Arctic Alpine Veloce (1,7 kg)
Veloce tältet fungerar även med två pers om man känner varandra väldigt väl.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

3

Six Moon Design Skyscape Trekker

Hej!

Måste få fråga hur du känner för SMD Skyscape Trekker nu när du haft det ett tag?

Har beställt ett, men vill gärna veta om "min tro" på tältet är rimlig?

Hur klarar det regn?
Blåst?

Och får man in packningen under absiden?!

Det som fick mig att "hugga" var gott om plats inuti, dubbla ingångar, låg vikt & lågt pris samt massor av entusiatiska användare i USA, men de har också ofta betydligt torrare klimat.

Så, vad säger du?! [emoji2]

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips