Har runt 60 stycken moror i diverse utföranden och fabrikat, de flesta dock KJ Eriksson och Frosts. Ganska lustigt med tanke på att folk anklagar mig för att vara mora-hatare.![]()
~Paul~
Stor humor

Seved
Har runt 60 stycken moror i diverse utföranden och fabrikat, de flesta dock KJ Eriksson och Frosts. Ganska lustigt med tanke på att folk anklagar mig för att vara mora-hatare.![]()
~Paul~
Har ingen morakniv i min ägo...
men därimot 2 st fällkniven knivar, vilka jag anser är överlägsen mora ^^
Bättre på att skära upp flygplansskrov ja men tälja i trä nej anser jag! Frågan är då om man vill betala 10-20 gånger mer för en sämre täljkniv men som man kan skära upp flygplansskrov med.Det där var väl ändå ett rätt korkat statement ! Ingen har väl någonsin betvivlat att Fällknivens doningar är bättre än mororna, frågan är ju om man verkligen behöver en kniv som kostar 10-20 gånger mer än en morakniv. Att anse att en Fällkniven är bättre än en morakniv är ungefär som att anse att en Kawa ZX-10R är snabbare än en Puch Dakota.
Bättre på att skära upp flygplansskrov ja men tälja i trä nej anser jag! Frågan är då om man vill betala 10-20 gånger mer för en sämre täljkniv men som man kan skära upp flygplansskrov med.
Kul, ett mycket givande och upplysande första inlägg från dig.Jag har 2500 moraknivar!
Ca 2 cm in i skaftet.depaul: Vet du hur lågnt upp det är härdbart stål i moraknivarna.
Seved