Hur får ni telefonbatteriet att räcka?

Hej
Ser att många använder sig av kartor mm i telefonen under långa vandringar.

T o m de som gör film i telefonen varje dag och laddar upp på Tuben, 20 dagar i följd..

Hur får ni telefonen att räcka? Ett batteripack räcker ju inte så länge (2-5 laddningar beroende på storlek)

Lägg därtill att man fotar med telefonen under sin vandring.

Och hur laddar ni upp ett tomt batteripack på vandringen?

Osv osv.. känner att jag inte blir klok på att sitta och klura ut hur ni gör :)

(Har en Samsung Galaxy 10+ som är ca 2 år)
 
Jag använder ett Anker-batteripack på 20 000 mAH (en sån här), som väger 350 gram och räcker ungefär en vecka med min förbrukning. Beroende på hur länge jag är ute så tar jag med mig två stycken. Skönt att ha en i reserv också, om olyckan skulle vara framme.

Visst känns det lite surt att kånka runt på 700 gram bara i batterier, men då klarar man sig ganska länge. Beroende på hur rutten går så ser jag också till att ladda batterierna om jag passerar ett eluttag.

Sen försöker jag begränsa batterianvändningen genom att ha flygläge och strömsparläge på så mycket som möjligt, förstås.
 
Jag använder ett Anker-batteripack på 20 000 mAH (en sån här), som väger 350 gram och räcker ungefär en vecka med min förbrukning. Beroende på hur länge jag är ute så tar jag med mig två stycken. Skönt att ha en i reserv också, om olyckan skulle vara framme.

Visst känns det lite surt att kånka runt på 700 gram bara i batterier, men då klarar man sig ganska länge. Beroende på hur rutten går så ser jag också till att ladda batterierna om jag passerar ett eluttag.

Sen försöker jag begränsa batterianvändningen genom att ha flygläge och strömsparläge på så mycket som möjligt, förstås.
Copy på din post. Använder exakt likadan utrustning som dig, Anker 20Ah. Förvaras i en torrpåse. Väger en del men behöver sällan fundera på laddning. För längre äventyr har jag provat solceller men jag fick det inte att fungera speciellt bra. Flygplansläge, batterisparläge och låg ljusstyrka på skärmen spar oväntat mycket batteri. Kikar man inte så ofta på kartan/positionen så drar telefonen inte alls så mycket.
 
Laddar du ner från Appstore? Min Karta, typ?
Har du en Iphone så är du mer begränsad som jag har uppfattat det. I Android-miljö finns en mängd appar där du kan ladda ner offline kartor. När det gäller IOS så vet jag att Guru skall klara det. Kanske kan någon annan komma med fler förslag. ( "Min karta" är ju litet begränsad när det gäller att spåra och rita egna färdvägar.)

Flygplansläge och powerbank är ett villkor om du skall vara ute en vecka eller mer.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.