Hur bra är inbyggt Basemap för LEGEND?

Hur gick det.....?

Kalle!

Hur fungerar din nya legend?
Vore intressant att få lite synpunkter på en
sprillans legend med det kartprogram du köpte med.

// Danne

Det gick bra...

... ångrar att jag inte köpt GPS tidigare. Lika kul som digitalkameran. Roligare och enklare att vara i naturen. Både vad gäller cykel, vandring och bil.
Metroguide är fantastisk i Sverige vad gäller detaljrikedomen medan här i Italien är det mycket mycket sämre ställt.
Hade jag köpt Vistan hade jag kunnat laddat ned hela södra Italien från Metroguide medan jag nu får ned endast tre provinser. Tre provinser är tillräckligt för några dagars cykling, men för bilsemester är det lite men för bilkörning rekommenderas en annan GPS med störe display.
Det absolut roligaste har varit att cykla med GPS, sedan en annan funktion som jag inte visste var så exakt är höjdmätaren som på Hardangervidda i Norge var exakt på metern.

Hälsningar Kalle.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Kul!

Då måste jag nog försöka få råd med GPS´n som jag
varit sugen på i några månader nu........

Höjdmätare förresten?? Köpte du inte en legend??
Jag trodde att det bara var summit och vista som
hade den funktionen.

// Danne

Höjdmätare på olika sätt

Alla har höjdmätare.

I Summit, Vista och GPSMAP 76S (om vi begränsar oss till Garmin) fungerar den med lufttryckssensor, som komplement till GPS höjden. Övriga modeller har bara GPS höjden. Den kan vara alldeles rätt, ibland, men flera tiotals meter fel, ibland.

Anders

En höjdmätare som räcker...

...för de flesta behov alltså. Sen Dannesten måste du lära dig OziExplorer också, för att smidigt få ned waypoints för turer på nedscannade papperskartor. Det är också kul.

Hälsningar Kalle.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips