Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skicka ett mail till Hilleberg, de är bra på att svara på alla frågor. Vill du veta exakt tillverkningsår kan Hilleberg upplysa dig om det från serienumret som är insytt på en lapp bredvid sömmerskans namn i yttertältet.
Vet att Hilleberg ändrat vävar, stänger och andra detaljer genom åren, men vad som skiljer detta tält från dagens modell kan nog bara Hilleberg upplysa om.
Jag har inte ett Unna men ett Nallo, spelar nog ingen roll. 1998 är mitt inköpt men det säger ju inte så mycket. Kontakta Hillberg är också mitt förslag.
Även jag skulle gissa att Hilleberg slutade med läderloggan på 1990-talet Jag har sett den på ett Nammatj GT i Ritsem som enligt ägaren var från den tiden. Flera detaljändringar mot mitt eget från 2010 men lika fullt fungerande.
Ingen garanti
I Hillebergs tälthandboken 2004 har alla tält läderlogga, i utgaven för 2006/7 är de borta. Därför tror jag på 2004 eller 2005 för sista år med läderlogga.
Jag har ett Nammatj 2 från andra halvan av 80-talet. Det har inte någon läderlogga. Hilleberg kan tyvärr inte säga när det är tillverkat utifrån de insydda serienumren. De hävdar att de inte har fört bok över dessa tidiga serienummer.
Några specifika data om mitt tält som alltså har en insydd tygloga:
Ingen garanti
I Hillebergs tälthandboken 2004 har alla tält läderlogga, i utgaven för 2006/7 är de borta. Därför tror jag på 2004 eller 2005 för sista år med läderlogga.
Jag hade ett Kaitum 2 som enligt serienumret var tillverkat 2007, detta tält hade den nya loggan som finns även idag så läderloggan försvann mycket riktigt innan 2007.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar