Hur är det i stugan i vistas dalen,, UNNA RÄITTA

Hei på dere vandrare jag är lite nyficken på om det är enn finn stuga i vistas ,vilken kondisjon är den i vad finns det för kräjor där
Sen undrar jag om det är svårt och gå över från Unna Räitta stugan över till kaskasvaggi
och vilken kondisjon är Unna Räitta stugan i
tack på för hand alla vandrare

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Begränsat urval med mat

Genom åren har jag passerat där då och då. 20 bäddplatser finns i stugan + några till i hundstugan. Om det någon gång blir fler besökande finns det golv och madrasser.
Stugvärden har ett begränsat matförråd att sälja ur, vilket är nytt. (Förut var det som de flesta stugorna = ingen mat).

Björn

Begränsat urval med mat

Genom åren har jag passerat där då och då. 20 bäddplatser finns i stugan + några till i hundstugan. Om det någon gång blir fler besökande finns det golv och madrasser.
Stugvärden har ett begränsat matförråd att sälja ur, vilket är nytt. (Förut var det som i de flesta stugorna = ingen mat).

Björn

Unna Räitastugan

Jag var förbi Unna Räita senast för ca 5 år sedan. Den har 2 britsar så risken är stor att det är fullbokat.
I mars -04 passerade jag Nallo och enligt stugvärden där var Unna Räitastugan omöjlig att komma in i p g a dörren varit öppen och stugan full med snö.
Stugan lär vara i dåligt skick och medlemmar i Svenska fjällklubben försöker få igång någon form av räddningsauktion för den.

M v h Björn

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips