Hur är det i stugan i vistas dalen,, UNNA RÄITTA

Hei på dere vandrare jag är lite nyficken på om det är enn finn stuga i vistas ,vilken kondisjon är den i vad finns det för kräjor där
Sen undrar jag om det är svårt och gå över från Unna Räitta stugan över till kaskasvaggi
och vilken kondisjon är Unna Räitta stugan i
tack på för hand alla vandrare

Begränsat urval med mat

Genom åren har jag passerat där då och då. 20 bäddplatser finns i stugan + några till i hundstugan. Om det någon gång blir fler besökande finns det golv och madrasser.
Stugvärden har ett begränsat matförråd att sälja ur, vilket är nytt. (Förut var det som de flesta stugorna = ingen mat).

Björn

Begränsat urval med mat

Genom åren har jag passerat där då och då. 20 bäddplatser finns i stugan + några till i hundstugan. Om det någon gång blir fler besökande finns det golv och madrasser.
Stugvärden har ett begränsat matförråd att sälja ur, vilket är nytt. (Förut var det som i de flesta stugorna = ingen mat).

Björn

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Unna Räitastugan

Jag var förbi Unna Räita senast för ca 5 år sedan. Den har 2 britsar så risken är stor att det är fullbokat.
I mars -04 passerade jag Nallo och enligt stugvärden där var Unna Räitastugan omöjlig att komma in i p g a dörren varit öppen och stugan full med snö.
Stugan lär vara i dåligt skick och medlemmar i Svenska fjällklubben försöker få igång någon form av räddningsauktion för den.

M v h Björn

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips