Höga Atlasbergen, Marocko?

Finns det någon där ute som har erfarenhet av toppturer i Höga Atlasbergen, Marocko? Vi är två personer som ska åka dit i februari 2007 (förutsatt att vi blir minst fyra personer - jag håller tummarna så att knogarna vitnar...) och det skulle vara jättekul att få läsa ett par rader om just Din upplevelse av skidåkningen i Höga Atlas!

/Nyfiken

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Tusen tack för tipset! Jag har dock redan läst Nicke Sundströms reseberättelse, då det är Nickes företag som arrangerar våran resa...

Jag var där och gick i januari. Mötte en del skidåkare, som också gick. Då behövde man komma upp till Imlil och helst högre för att ha snö.

Vill ni ha mera info titta in på virtualtourist och summitpost. Där står det en hel del.

/J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips