Hjälp, val av GPS

hej

jag skall vandra 1 vecka i Pyreenerna å vill ha en GPS för att navigera mig.

eftersom jag skall vandra en vecka e batteritiden viktig men annars vill jag ha så billigt som möjligt. gärna runt 1000 lappen. Någon som har några tips på någon som skulle passa för mig?

sen undrar jag oxå hur det funkar med kartor osv. finns det kartor över pyreenerna att ladda ner tro? finns GR11 leden markerad i de då? jag e totalt nybörjare angående GPS osv.

/ Erik

Garmin Etrex Legend HCx eller Vista HCx
Vista modellen har barometer och elektronisk kompass men jag har hittills inte funnit nån bra användning för dem.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips