Hjälp hitta förstärkningsjacka

Söker efter en förstärkningsjacka som ska uppfylla följande:

1. Syntetfodrad.
  2. Har justerbar huva.
  3. Av "pullover" typ (dvs kort dragkedja).

Har sökt runt själv, men inte hittat det jag söker. Närmast funktionsmässigt jag kommit har varit KM Loke. Tyvärr är denna fylld av dun :)

Någon som har något tips var jag kan hitta en sådan jacka?

Har ett liknande problem... tror inte att det finns sådana pullover. Andra alternativ är Patagonias Nano Hoody eller Montanes Prism + 3-4 andra modeller fast med en hel dragkedja.

Du letar efter en fodrad anorak med andra ord, jag får ganska många träffar när jag googlar efter det. Borde finns en stor andel begagnade också eftersom de var vanligare förr.

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips