Hjälp att hitta breda gympaskor till min sambo!

Hej alla,

min sambo har relativt breda fötter och har alltid haft problem att hitta justa skor som passar henne.

Just nu är det ett par vita gympaskor hon skulle vilja ha till träningspassen.

Bilden är lånad från en butikssida på nätet (Shein) som tycks ha haft just denna sko, men inte längre.

Den heter Laurian och de andra butikerna på nätet vi hittar är bara olika fuskbutiker som alla har uselt omdöme.

Det behöver inte vara just denna sko, men gärna en liknande.

Är det någon som har tips på tillverkare eller butiker där vi kan se om det finns skor till henne.

All hjälp uppskattas :)

/Andreas

Skor, vita, breda.jpg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag sökte på "breda träningsskor dam" och fick flera träffar. Hoka, Altra, Brooks...finns fler.
:)

Min sambo har köpt Hoka i många år men nu behöver hon ett par helvita skor och de har de inte!

Problemet är inte bara att hon har breda fötter, det är det många som har. Hon har även korta och höga fötter! Hon brukar säga att hon är en mutant, för såna fötter har ingen annan :)

Så när hon hittar en modell som är breda nog för henne (med en högre läst) då är de för stora istället...

Vi letar vidare.

Jag har breda, men framförallt mer fyrkantiga fötter. För mig funkar Altra Lone Peak, men de är inte vita, och de Lems-skor som bygger på deras två bredare läster. Lems har exempelvis modellen Kourt i vitt.

Till min son (som har liknande fötter som jag), köpte vi ett par vita Hobibear Loam. Han har inte använt dem än, men kvaliteten verkar inte vara någon höjdare. Vi har även köpt Barebarics till honom. Jag var lite rädd för att de skulle vara för låga, men de har nog mer höjd än vad det ser ut att vara. De har en modell, Zing, som finns i vitt. Deras läderskor, verkar det vara hyfsad kvalitet på.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips