Himla roligt med långfärdsskridskor.

Stora sjöar exponeras för vind som fördröjer och färhindrar isläggning och "ploga" - det kan snöa i Vänerntrakten också. Vattendjup och strömmar påverkar också isläggning men skulle det bli smällkallt utan snö och inte blåsa vid isläggning så har du en stor härlig åkyta.

/Patrik
Jo, det snöar här ibland. Men fryser det på så finns det stora ytor och åka på.

Idag gick det riktigt bra att åka, och var väldigt mjuk i rörelserna, bytet mellan innerskär och ytterskär var smidigt och mjukt, Jag fick ut mer fart med mindre ansträngning. och bättre balans på skenorna.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Igår var det ispremiär för säsongen. Jag tyckte att det gick riktigt bra trots att det var några månader sedan jag åkte.

Igår var det ispremiär för säsongen. Jag tyckte att det gick riktigt bra trots att det var några månader sedan jag åkte.
Avundsvärda dig! I min landsända har de varit sommar hela september. Jag (värsta badkrukan och fryslorten) långsimmade i Öresund i helgen! Det blir mycket lagrad värmeenergi som får avgå i år, innan det fryser på härnere.

Avundsvärda dig! I min landsända har de varit sommar hela september. Jag (värsta badkrukan och fryslorten) långsimmade i Öresund i helgen! Det blir mycket lagrad värmeenergi som får avgå i år, innan det fryser på härnere.
Men premiären tidigt beror nog på att i Karlstad finns Sveriges största inomhushall med konstfryst, som öppnar i slutet av september. En bandybana och två hockeyrinkar som också ibland öppnas upp till fullstor 400m oval. Vädret i höst skiljer inte så mycket mellan Skåne och södra Värmland

Men premiären tidigt beror nog på att i Karlstad finns Sveriges största inomhushall med konstfryst, som öppnar i slutet av september. En bandybana och två hockeyrinkar som också ibland öppnas upp till fullstor 400m oval. Vädret i höst skiljer inte så mycket mellan Skåne och södra Värmland
Fusk! ;)

Tingvalla öppnade redan 16/9 för SLK. 250 m-banan. Istid SLK måndagar 16-17 t o m 10 mars. SLK får också åka när KSK har träning ( om man håller sig undan för snabbskrinnarna) Och så allmänhetens åkning förstås.

Tingvalla öppnade redan 16/9 för SLK. 250 m-banan. Istid SLK måndagar 16-17 t o m 10 mars. SLK får också åka när KSK har träning ( om man håller sig undan för snabbskrinnarna) Och så allmänhetens åkning först
Nu åker jag bara på allmänhetens åkning för att jag oftast är ensam i hallen.

Nu har jag köpt mig ett par stabilare kängor och känner att åkningen har förbättrats. Nu är det bara att köra på och förbättra tekniken innan det blir naturis.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips