Himalaya OmniFuel

Är det någon här som har någon erfarenhet av Primus köket Himalaya OmniFuel?
Jag har tänkt att köpa ett kök som kan drivas på olika bränslen så jag undrar om OmniFuel låter lika mycket som Himalaya Multifuel och om det sotar lika mycket.
Om ni har något bättre förslag på kök som drivs på bränslen som är lätta att få tag på i de flesta länder så får ni gärna skriva det.

/Jörgen
[Ändrat av Jorgen79 2002-04-06 kl 16:04]

Lite att fundera på?

Hej!

Lite synpunkter å tips trots att jag ej har erfarenhet av Primus Omnifuel. Nyligen var jag i valet och kvalet av typ av multibränslekök. Kollade runt en hel del på nätet, bla recensionsbanken här på utsidan. Primus Multifuel fick en del kritik för att krångla ofta och vara pickligt att hålla på med. Omnifuelen kanske är bättre (det går ju tex att reglera lågan även med annat bränsle än gas vilket enligt mig är ett måste), men det är så nytt så få lär väl ha testat det. Jag köpte istället ett Optimus Nova vilket fått bra kritik. Hittade en väldigt bra sida där diverse kök beskrivs av en kille vid namn Svante Wendel (http://www.wendel.se/fritid/optimus_nova.htm). Novat var oxå lite billigare än Primus Omnifuel, 1149kr med pump+flaska jämfört med drygt 1500kr utan flaska för Omnifuelen. Novat går också att köra på olika bränslen utan att behöva byta munstycke (tex fotogen resp bensin). Jag beställde Novat från North Star Trading, telefon 0970-25183, väldigt bra och trevlig expediering. Har inte fått köket än men inget är som väntans tider :)

mvh / Matti

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips