Hilleberg

Inte på nätet men...

Det enklaste är väl kanske att kolla på deras hemsida http://www.hilleberg.se och kolla in vad du vill ha. Sedan kan du ringa till Hilleberg 063-571550 och höra om de har några outlettält. De är antingen använda någon enstaka gång eller så är det nåt mindre fel som inte spelar någon roll för funktionen.

Rabatten brukar ligga på mellan 10-20%.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Vad jag var ute efter var en återförsäljare som har nätförsäljning....har inte hittat någon som säljer just Hilleberg.

/Niklas

Var det finns på nätet vet jag inte, men jag hittade ett Nallo3 till mycket bra pris på KG Jonssons Sport i Solna förra veckan. De rear ut vår- och sommarkollektionen nu (tror att de fortfarande gör det).
/Carl

Skövde Natur billigare än Hilleberg

Innan jag beställde från Hilleberg skulle jag nog kolla priserna hos Skövde Natur. I min enkla prisjämförelse var i vart fall Staika och Nammatj2GT billigare där än hos Hilleberg.

/Tjo
H

Re: Skövde Natur billigare än Hilleberg

Henke; sa:
Innan jag beställde från Hilleberg skulle jag nog kolla priserna hos Skövde Natur. I min enkla prisjämförelse var i vart fall Staika och Nammatj2GT billigare där än hos Hilleberg.

/Tjo
H

Tack Henrik! Jag tror att de är billigare än hilleberg på de flesta tält. Ska nog testa att beställa därifrån.

/Niklas

Re: Re: Skövde Natur billigare än Hilleberg

f_nic; sa:
Tack Henrik! Jag tror att de är billigare än hilleberg på de flesta tält. Ska nog testa att beställa därifrån.

/Niklas

Undrar hur de gör, för de har varken alla tält i butiken eller ett stort lager med varor, så de måste ju beställa från... vem då?
Bor själv i Skövde, så jag är där ganska ofta.
Tänkte förresten köpa sovsäck där snart, men det är smått off topic.

I vilket fall är det en väldigt bra butik med trevlig personal (jag får alltid rabatt) :) , så jag hoppas att även du blir nöjd med dina inköp.

KG i Solna är billigare än Hilleberg själva. Du kan säkert ringa och de skickar ett till dig. Brukar inte vara något problem.

Återförsäljarna...

Återförsäljarna brukar nästan alltid vara billigare än tillverkarna/importörerna. Då återförsäljarna är deras kunder så vill dom inte konkurrera med dom. Men ibland kan även tillv./importörerna ha utförsäljningar och då kan man göra fynd där...

Re: Re: Skövde Natur billigare än Hilleberg

f_nic; sa:
Jag tror att de är billigare än hilleberg på de flesta tält. Ska nog testa att beställa därifrån.

/Niklas

Jag blir lite förvånad, jag trodde inte att Hilleberg tillät att man sålde deras tält billigare än vad de själva gör.

Jaja, det är ett bra tips iaf. Tack.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips