Hiko Joker eller salty dog?

Jag skall köpa en flytväst på nätet. (Ja jag vet att man borde prova men det finns ingen som passar på hemmaplan). Är det någon som har erfarenhet av dessa?

-jesper

2119; sa:
Jag skall köpa en flytväst på nätet. (Ja jag vet att man borde prova men det finns ingen som passar på hemmaplan). Är det någon som har erfarenhet av dessa?
Var ligger "hemmaplan"? Det finns ju ett flertal uthyrare på Västkusten som har olika flytvästar som du kan prova för att hitta något som passar. De säljer nog gärna en flytväst till dig om du vill ha en... ;)

/Fredrik, som är väldigt nöjd med sin Palmflytväst.

Hiko Joker

Jag köpte min Joker för lite drygt ett år sedan och jag tycker att den har fungerat bra. Den gör inte så mycket väsen av sig under paddling utan man kan röra sig utan problem och trillar man i vattnet så har den tillräcklig flytkraft även för oss strax över hundra... De tre fickorna räcker till för att stoppa undan bilnycklar, solglasögon och lite annat. Dessutom tycker jag att den är snygg!

/anders

Salta vovven

jag köpte en Hiko Salty Dog för ca 1 år sedan och är nöjd med västen. Gillar passformen och antalet fickor starkt Men iom att jag paddlar mest havskajak och ibland måste reglera klädsen sittande i kajaken så skulle jag nog överväga att köpa en Joker om jag skulle göra valet idag.
//Lars
[Ändrat av lacke_sa 2003-07-06 kl 19:49]

2119; sa:
Hemmaplan ligger i Göteborg så det är väl Kanotcentrum och escape kan jag tänka.
Jo, det är väl de alternativ som är närmast. Kanotcentrum har ju bl.a. Kanuk och Yak medan Escape har Palm.
Eventuellt kan ju någon annan båtfirma ha något som passar men annars så finns ju Styrsökajak, Gottskärskajak, Långedrags kajakuthyrning och möjligen Orustkajak inom räckhåll.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.