Fjellpulken skaklar på Acapulka - erfarenhet?

Hej på er!

För vinter 24/25 skal jag köpa en Acapulka, nästan säker på det blir Scandic Tour 150 (ja, har funderat på de olika märken) för att ersätta min Paris Expedition plast. När det kommer til skaklar gillar jag Fjellpulkens produkt mer och tänkte fråga om någon har erfarenhet av att sätta deras skaklar på en Acapulka? So far inte hittat något på nätet.

Vet att det är självklart inte gjort för att passa tillsammans men ända lite nyfiken om det skulle gå att hemfixa på säkert sätt. Bilder uppskattade om du har en sån eller känner till någon som har provat att blanda såhär :)

Pulkorna har ju två väldigt olika fästsystem för skaklar. Jag har tyvärr inget svar på din fråga, men Fjellpulken säljer fästpunkter för sina pulkor separat. Det borde inte vara några konstigheter att montera på en Acapulk!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips