Helikopterlina?

Hej!
Jag är ute efter helikopter lina.. Vet inte om helikopterlina är det rätta ordet, så när jag googlar får man ju inget bra svar..

Jag vill helst hitta en affär i göteborg där dom säljer det.. Någon som har tips på så säg gärna till..

Tack på förhand!
/kristian
 
resårsnodd

Om det är resårsnodd du menar tror jag att naturkompaniet säljer sådan. Köpte själv 6mm resårsnodd där för några år sen.

VH//Anders
 
Jag vet inte var namnet "helikoptersnöre" kommer ifrån men det finns i olika färger och dimensioner på båttillbehörsaffärer. Kajakförsäljare brukar ha färre dimensioner men fler färger.

Googla "gummilina"!
 
Helikoptersnöre har jag aldrig hört talas om tidigare. 550 lbs paracord är däremot en mycket vanlig lina i samband med knivar och friluftsliv i övrigt.

Ett resårsnöre finns att köpa i de flesta sytillbehörsaffärer. Jag köpte mitt på Myrins i Göteborg.

~Paul~
 
om det är resårsnöre du är ute efter, tänk på kvalitet och hur du tänkt använda dem.

Många billigare sorter torkar och dör på några få år, ibland bara en säsong om det gäller utomhusanvändning. (jag har gått igenom några uppsättningar på pakethållaren till cykeln.)

Paracord är ju lång ifrån lika elastisk, så blanda inte ihop dem!
 
www.supplycaptain.com har precis allt möjligt i snörväg du kan komma på.
Paracord i femtielva färger.
Bungeecord i många färger.
Klätterlina och lite annat.

De är klart billigast på paracord och levererar snabbt.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.