Hej!

Jag är en helt vanlig frilufsare som håller till runt Västervik och där har vi Tjustleden som går ganska nära. Den sträcker sig ca 20 mil och finns mellan Ostkustleden (söder) och Östgötaleden (norr). Jag håller på att utforska hela leden och har hittills vandrat 3 etapper med övernattning osv. Det vore roligt att få kontakt med en eller flera som också har erfarenheter av Tjusleden. Mest för tips och utbyte av information och andra upplevelser. Du får gärna höra av dig oavsett erfarenheter eller ej men med ämnet "Tjustleden" som grund.
De etapper som jag nu vandrat är etapp 2, 3 samt "Ankarsrumsdelen" så dom har jag koll på.
Som sagt, kontakta mig gärna antingen om du vill ha info eller har erfarenheter att dela. Allt är välkommet :) Trevlig höst i naturen alla!

//Thomas

...sent by Tapatalk

Senast ändrad:

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Ett säkert tips är att leta reda på Friluftsfrämjandet Västervik. Där går du in på vandring och hittar så deras grenledare, Stig Strömer. Kontakta honom för en prat, han har nämligen gått de flesta om inte alla etapper en eller flera gånger.

Vänligen
/Håkan

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.