Hej!

Jag är en helt vanlig frilufsare som håller till runt Västervik och där har vi Tjustleden som går ganska nära. Den sträcker sig ca 20 mil och finns mellan Ostkustleden (söder) och Östgötaleden (norr). Jag håller på att utforska hela leden och har hittills vandrat 3 etapper med övernattning osv. Det vore roligt att få kontakt med en eller flera som också har erfarenheter av Tjusleden. Mest för tips och utbyte av information och andra upplevelser. Du får gärna höra av dig oavsett erfarenheter eller ej men med ämnet "Tjustleden" som grund.
De etapper som jag nu vandrat är etapp 2, 3 samt "Ankarsrumsdelen" så dom har jag koll på.
Som sagt, kontakta mig gärna antingen om du vill ha info eller har erfarenheter att dela. Allt är välkommet :) Trevlig höst i naturen alla!

//Thomas

...sent by Tapatalk

Senast ändrad:

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ett säkert tips är att leta reda på Friluftsfrämjandet Västervik. Där går du in på vandring och hittar så deras grenledare, Stig Strömer. Kontakta honom för en prat, han har nämligen gått de flesta om inte alla etapper en eller flera gånger.

Vänligen
/Håkan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips