HB offset

Köpte mina på Tierrabutiken, men det är ett tag sedan, så kolla att de fortfarande har. (Den heter ju något annat nu... ummm... Adventura tror jag)
 
Jag har hört från flera håll att HB har gått i konkurs. Har inte heller sett några HB offsetts i butik på länge. Möjligen kan man hitta några av de mindre i mässing.

HB:s hemsida lever fortfarande så hoppet kanske inte är helt ute ännu?
 
Jag har letat runt massor och frågat i alla butiker jag har hittat men alla säger att det är tvär slut men att de är lovade till nästa säsong, men ha bättre lycka du och tipsa gärna om du hittar.
 
Leta fort - och köp om du hittar några!

Enligt amerikanska hemsidor (rockclimbing.com) är det bekräftat att HB lagt ned verksamheten. Tydligen har ägaren önskat göra en exit ett flertal år.

Eftersom HB-kilarna först är det andra set man köper har försäljningen inte varit sådär jättestark heller, varför de är tveksamma till om någon tar upp tillverkningen igen.
 
Jag var på klättercentret i Solna (Stockholm) igår och såg att de hade HB kilar där, åtminstonde de vanliga och mässings - ej säker på offsets. Ring dit och fråga.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.