Havererat midjebälte Powerframe

Midjebältets plastinlägg på min Bergans Powerframe har gått av mellan två "sektioner". Är det någon som har erfarenhet av hur man byter om det nu finns reservdelar, eller reparerar så det håller?
Har provat att borra tre hål i vardera "flärpen" och trä igenom paracord och knyta ihop.
 
Jag har en Alpinist som drabbats av det , jag har faktiskt inte gjort nått åt det och har vandrat 60 dygn efter det inträffade , det har gått av så jag kan ta på mig säcken och skjuta in det i karborretäckningen flärparna - jag tror vi har samma midjebälte.

Bergans kan fixa delar men du kan fixa det genom att t.ex fixa lite säkerhetsbälte eller annan bred kraftig rem.
Klipp ut lagom stora bitar och bränn kanterna.Borra sedan fästhål och skaffa korta skruv och brickor.Bränn hålena på rembitarna också.Jag har med ett repkit som jag kan använda som tidsfördriv vid dåligt väder med detta.

Den här fungerar bara som en uppstyvning av bältet så den hålls utfälld oknäpp så säcken blir lätt o ta på sig så inte ena delen åker in bakom ryggen.

Snackar du med Bergans så posta här igen men jag har tidigare hört enstaka fall och dom har fått delar godwill
 
Jag fick nytt....

Hejsan,

Var med om ett lika dant haveri på min Alpinist för ett gäng år sedan och gick till butiken och kollade om det gick att köpa ett plastinlägg löst så att säga.

Minns inte om jag fick ett nytt inlägg eller ett helt nytt midjebälte, men gratis var det för mig i alla fall.

/ Stefan
 
Reparation, provisorisk

Hej alla!
Tack för svar. Har tillämpat efter bästa förmåga. Borrade tre hål i vardera. Tog sedan paracord och knöt ihop. Tog därefter limpistol och varmluftspistol och värmde försiktigt med varmluften för att sedan lägga på smältlim (med högre smältpunkt) över de tre paracorden.
Det blev inte så snyggt men det håller.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.