Har någon en Isfjord nära Stockholm?

Maken och en kompis till oss är mycket intresserad av att provpaddla en Isfjord (design Björn Thomasson). Vi bor i Stockholms innerstad, men om någon vänlig paddlare i närheten skulle kunna tänka sig att låna ut sin Isfjord för provpaddling, kan vi transportera oss en bit.

Isfjord/Legend

Hallon
Isfjord är väl en kopia av Fosters Legend.
I Tokholm så har väl Brunnsviken minst en Legend, så du kanske kan lyssna med dem.
//Thorleif

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Visst – bortsett från längd, bredd, höjd, sittbrunnsstorlek, vikt, lastkapacitet, bottenform, utrustning och material, så påminner de nog en del om varandra. Vid närmare eftertanke (om det inte är för mycket begärt) är faktiskt båda två bredast på mitten och spetsiga i båda ändar...

btd; sa:
Visst – bortsett från längd, bredd, höjd, sittbrunnsstorlek, vikt, lastkapacitet, bottenform, utrustning och material, så påminner de nog en del om varandra. Vid närmare eftertanke (om det inte är för mycket begärt) är faktiskt båda två bredast på mitten och spetsiga i båda ändar...

Hmm.. kan man spåra en viss ironi här..

/ Ulf

Möjligen till våren om allt går som det är tänkt ;-)

Bor en lit utanför Uppsala och det är ju trots allt inte så långt...

MVH

Robert

OOOps

Det var la synd att jag inte la till ett frågetecken efter mitt påstående men jag har hört från flera håll att Legend och Isfjord är extremt lika.
Ber genast om ursäkt om jag sprider irrläror.
Tycker att det var ett drygt inlägg av Björn när jag försöker hjälpa någon.Rättelsen kunde defenitivt skötts snyggare
/Thorleif

@Thorleif: Tack för tipset, dock har inte heller jag uppfattat att Legend och Isfjord är speciellt lika, särskilt inte med tanke på material och vikt. Maken tänker bygga en kajak med är osäker på vilken modell han vill ha, så han behöver verkligen få tag i just en Isfjord eftersom han spanat in den som ett tänkbart alternativ.

@Robert: Tack, hoppas bygget går bra! Tanken är dock att maken också skall bygga under vintern, så han skulle behöva provpaddla inom de närmaste 1,5-2 månaderna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips