Handla prylar från USA?

Hej!

Någon som har erfarenhet från att handla grejer över internet från USA? Hur dyra avgifter kan man räkna med som ska in till vår kära stat? Jag är en patriot och skulle inte handla från annat land om de grejer jag ska ha inte fanns att få tag på på annat ställe än i annat land. I detta fallet USA.

Så finns det någon som har bra förstahands information från egna erfarenheter. Behöver ju inte ha vart outdoor grejer man handlat. Det jag ska ha är en speciell softshell tröja jag bara hittat där.

Behöver inga tips på andra grejer jag kan köpa här i sverige. Bara svar på frågan.

MVH / Henrik.
 
Jag har just handlat. 12% tull + moms blev det för mig. Tullen kan väl variera mellan olika varor.

Momsen läggs på såväl vara som frakt som--hejhopp--tull. Så slå alltså ihop varans pris, frakt och tull och lägg sedan på 25%. Sen tillkommer också en hanteringsavgift på 100 kronor.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
guhj "Skosystem" - vad har ni för prylar? Alpin / Bigwall 21
Toop aid?? Hur mykert prylar?? Alpin / Bigwall 4
rockdoc Stordåd i USA Alpin / Bigwall 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...