Handla från USA på nätet

Möjligen beror det också på försändelsens storlek och befordran. Jag har nog alltid köpt grejer som inneburit paket som är större än bokpaket.

Naturligtvis vill man ju som god medborgare betala ordentligt med moms, handläggningsavgift och om möjligt tull också! ;)

rei.com har nån slags presentservice. Men i det fallet tror jag att man kan åstadkomma en avgiftsfri leverans till paketadressaten OM man har alla uppgifter om det som ska betala avgifterna. Så det är nog ingen risk man missar några kostnader ifall man skulle få för sig att skicka en present till sig själv... Puh, tur va?
 
Äsch, inte visste jag att tullarna är här på Utsidan och snokar. Jag skulle aldrig ha skrivit att tullen missade mitt paket.:) Nu är räkningen här, fast det mesta är ju moms tullen är bara några få procent.
Nu kan jag sova gott, när jag gjort rätt för mig.
 
Tull på kläder

Vill beställa en jacka från Backcountry som fortfarande blir billigare med momspåslag och frakt - men frågan är om jag åker på tull?! Någon som har fått tull på kläder? Hur mycket...?
 
Tullfria läkemedel?

Även min erfarenhet är det samma. På stor rehjäl hårdvara blir det tull (har fått betala tull på åror) men har sluppit på expeditionsläkemedel, byggationsmateriel och böcker.

Atlantroddarn,,
 
Re: läromedel

bigben; sa:
Ibland kan man köpa produkter som kan karaktäriseras som "läromedel" det ger inte tull och moms -har inte kontrollerat med tulltaxan om det var en tillfällighet

När jag gick på högskolan åkte två killar över till USA och köpte en bok till varje person i klassen (vi var en stor klass) och åkte tillbaka med dem. Det blev billigare än att köpa dem i studentbokhandeln.
 
jag glømde en sak: om man kjøper feks talt från usa(TNF VE 25 feks)så skall man komma ihåg att pga miljøpolitik så ar det ett annat material som de andvænder. det ar lite lattare men jag har hørt och last att det inte ar så tåligt som den europeiska versjonen. sedan ar det oftast amerikansk produserade saker som man kan spara peng på.

robert
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kanotisten Handla i USA Butiker och leverantörer 10
kjpil Aldrig mer handla Arcteryx, de har sämre kundservice än försäkringskassan! Butiker och leverantörer 24
AnteÅ Handla utomlands? Butiker och leverantörer 22
alexs Handla billigt i EU, recension av tradeinn (samt trekkinn mm.) Butiker och leverantörer 11
christerb Att handla cykel före rean Butiker och leverantörer 2
mo9jan Handla på Globetrotter.de? Butiker och leverantörer 9
zzeezz Handla i Hongkong??? Butiker och leverantörer 3
KamratJonas Handla kängor från utlandet. Butiker och leverantörer 3
Tomas J Handla från www.amazon.com ? Butiker och leverantörer 24
Familjen F. Butiker/märken i USA? Butiker och leverantörer 6
sten-ake Nån som ska beställa från USA? Butiker och leverantörer 9
Vaalz Beställa från USA Butiker och leverantörer 15
Malindo Företeckning över on-line gear shops i USA/Canada Butiker och leverantörer 0
Vandrare Avgifter vid beställning från USA. Brokerage? Butiker och leverantörer 83
MrZog Bra nätbutiker i USA Butiker och leverantörer 5
utemänniska Klätterutrustning billigare från USA? Butiker och leverantörer 6
per160 friluftsbutiker i USA sokes Butiker och leverantörer 18
DoktorGlas 20% på friluftsvaror.se Butiker och leverantörer 0
NickeSkog Misstänkt låga priser på hoka-skor Butiker och leverantörer 6
hsp Nya produkter på Tradera Butiker och leverantörer 12
behnke Otroligt dålig servic på Exped! Butiker och leverantörer 21
creamwolf Priser på Addnature! Butiker och leverantörer 20
Brune Rätt så väl bemött på XXL Butiker och leverantörer 18
henkebmtb har nån handlat på www.bergfreunde.se Butiker och leverantörer 6
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
seobserver På besök i Multiverktygs fabriken Butiker och leverantörer 0
Brune Prenumerationspriset på Utemagasinet Butiker och leverantörer 3
Brune Märklig prissättning på XXL Butiker och leverantörer 205
martallen Vad händer på Skyllermarks? Butiker och leverantörer 0
Brune Dam BH på XXL Butiker och leverantörer 2
milko Vad pysslar de med på Addnature? Butiker och leverantörer 135
29351 Nordic outdoor mässa på Butiker och leverantörer 2
Bora hur många handlar på addnature? Butiker och leverantörer 9
plommon1 Snabba tips på bra outdoorbutiker i Stockholm Butiker och leverantörer 6
w2best Rea på nätet och i fysiska butiker?! Butiker och leverantörer 1
Heinz1 Tänk på detta när du fjällflyger! Butiker och leverantörer 18
Plindgren Frilufts utrustning på Nolia i Piteå 2010 Butiker och leverantörer 2
Sharkbait Campingworld.co.uk - Inget svar på mail Butiker och leverantörer 2
Tomas J Konstigt mail ang. en sak jag har till salu på prylmarknaden Butiker och leverantörer 4
graylingman Köp aldrig kikare nån annanstans än på Naturbokhandeln! Butiker och leverantörer 0
greenjuice Optimus - bara på engelska, franska, tyska? Butiker och leverantörer 6
ÄventyrsCompaniet då var det sluthandlat på ITAB ...jacka totalhavererade! Butiker och leverantörer 87
bigskier Outdoorbutiker på nätet Butiker och leverantörer 18
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
zzeezz Högre priser med rabatt på Addnatures rea Butiker och leverantörer 14
E_Nygren Arteryx på eBay Butiker och leverantörer 2
Ingebrigtl Var köpa Koflach Arctis Expedition i Göteborg eller på nätet? Butiker och leverantörer 3
Nils-Åke Sämre kvalite på skalplagg? Butiker och leverantörer 74
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
srpp Jag hoppas innerligt på förbättring. Butiker och leverantörer 20

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.