Mio 168 = Bra köp!
Hej
Jag har en Mio168 sedan några månader tillbaka och är mycket nöjd med den. Tidigare använde jag en Garmin Legend (och innan dess Garmin 45) men Legenden har glappat i displayen under lång tid så till slut blev den pensionerad.
Kollade runt ordentligt innan jag köpte Mion och var inne på en 60C ett tag, men ville gärna ha in egna scannade kartor, så då fick det bli en Pocket PC.
Förutom den inbyggda MioMap som jag använder för bilkörning med röstanvisningar som säger till när jag ska svänga (eller varnar för fartkameror) så använder jag Fugawi där jag kan använda dels Lantmäteriets rik-kartor och dels scanna in vilka kartor jag vill. I MioMap följer det med kartor över hela Europa gratis.
Eftersom det är en Pocket PC så kan jag använda Windows CE 2003 som följer med vid leveransen.
Mottagningen med den utfällbara antennen är vida överlägsen min gamla Legend och det är väldigt praktiskt med antennen för jag kan stoppa ned enheten i jackfickan och låta den "hänga" i antennen som jag då vikt ned lite extra. Jag har inget problem med mottagningen trots att jag huvudsakligen använder den i skog.
Priset för Mio168 är mycket bra, jag köpte min på NetOnNet för 4690. Numera är den prissänkt till 3990:-. Man får en massa tillbehör levererat med, extern antenn, Windows Mobile 2003, hållare (sugkopp) för bilen, väska, AC-adapter och cigarettkabel.
Om man jämför med den mycket dyrare Garmin 3600 så är Mion snabbare 300MHz i stället för 200 MHz och har större inbyggt minne.
Med detta brandtal för en underskattad GPS i detta forum kan jag alltså starkt rekommendera denna ;-)
Hälsningar / Lars Harnemo