Bästa hård- och mjukvaran?

Ska inhandla en handdator inom kort. Har tittat på Mio 168, men beslutat att vänta till Navman Pin 570 kommer någon gång i juni.

Hur är lösningen med GPS integrerat i handdatorn, är det bra? är det bättre att ha en "lös" GPS mottagare med bluetooth som sänder info till handdatorn?

Rekommendationen på produkter mottages tacksamt, både en bra GPS-mottgare och handdator.

Bästa kartptogrammet? Kommer endast använda GPS:en i bil, så det är de bäst detaljerade kartorna jag är ute efter. Är det Destinator 3, TomTom eller CiteSelect som är de bästa idag? Eller ngt annat?

Kan man köra med flera kartprogem i handdatorn? Alltså inte samtidigt, utan ena dagen vill jag köra med tex TomTom och andra dagen emd Destinator.

[Ändrat av jonnec 2005-05-24 kl 19:31]

Jag använder Palm Tungsten med BT gps tillsammans med Via Michelins programvara.
Jag är mycket nöjd med resultatet.
Jag använder också Cetus GPS för gångnavigering, som är en gratis programvara.

/Martin

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips