Halvkapell

Jag har börjat fundera på att skaffa ett halvkapell, ett sådant där som bara täcker benen och inte går runt midjan.

Jag har hittat detta kapellhttps://dl.dropboxusercontent.com/u/25206521/Halvkapell.jpg
Halvkapell.jpg
och vet även att Kajaktiv har en modell att sälja.

Om det är någon som vet fler kapell och som går att få tag i, helst i sverige

Någon som redan använder denna form av kapell får gärna lämna kommentera vad som är bra och dåligt.

Jag paddlar mest åar och insjöar så stora vågor är inte något problem. Kommer säker att ha med det vanliga kapellet att använda om det är regn
 
kajaksidan.se har kajaksportkapell som jag tycker är bättre men kanske lite fulare. inte så mkt sömmar på dom heller. finns i small medium å large. medium brukar funka kanon å small kan man i riktigt fint väder. tar alla fall paddeldroppet. skitskönt. kostar ca 399 spänn.
dom där seattlesport känns väldigt överarbetade och onödigt komplicerade. samtidigt som jag tycker dom är klart sämre å krångligare med större risk för läckage. om man nu kan tala om läckage när det gäller ett kapall som bara täcker en mindre del av sittbrunnsöppningen : )
 
är också på jakt efter ett sånt. har funderat på de där också men tvekar då de ser så långa ut. Vet att Swima har en enklare variant också som ser ut som kajaksidans ungefär. priset är säket detsamma - runt 400:-

jag tycker det är för dyrt för en nylonbit med snodd. kan ju inte va så svårt att tillverka ett sånt stänkskydd själv med en gammal regnjacka från loppis och nått resårband. :)

Skickat från min ZTE BLADE III via Tapatalk 2
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.