Hala sovsäckar ...

Inspirerad av hala liggunderlags-diskussionen så undrar jag vad man kan göra åt hala sovsäckar ...
I våras köpte jag Haglöfs ultra pro #5 (förra säsongens modell), och den har visat sig vara ganska rejält hal ... Glider runt som en ål i den ...

Är väl bara att acceptera va? =)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Friktion?

Friktionen beror ju på BÅDA de ytor som det handlar om.
Dej själv och säcken. Alternativt dina sovplagg och säcken.
Jag förmodar att du har nåt på dej förutom säcken. i så fall, vad?

Strmbrg,

Re: Friktion?

Strmbrg; sa:
Friktionen beror ju på BÅDA de ytor som det handlar om.
Dej själv och säcken. Alternativt dina sovplagg och säcken.
Jag förmodar att du har nåt på dej förutom säcken. i så fall, vad?

Strmbrg,

Eftersom jag invigde sovsäcken på en båtluff i stockholms skärgård under den otroligt varma och soliga veckan i mitten av juli så var det inte sååå mycket ... Det var mer minimalt med kläder och öppen sovsäck som gällde. *s*

Men, som Krux tyckte ... Det är nog bara att gilla läget. Ska bli spännande att se hur det går när det blir dags att ha på sig superunderställ i säcken =)

Jag tycker ju bara det är jobbigt när man tvärtom FASTNAR i säcken. Jag vill kunna vända mig I säcken oftare än MED säcken.

(Sen funkade silikon på mitt hala liggunderlag inget bra, det lossnade efter hand och dessutom gled liggunderlaget på tältbotten istället så istället för att halka av liggunderlaget så hamnade både jag och det i andra änden av tältet......)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips