Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Inspirerad av hala liggunderlags-diskussionen så undrar jag vad man kan göra åt hala sovsäckar ...
I våras köpte jag Haglöfs ultra pro #5 (förra säsongens modell), och den har visat sig vara ganska rejält hal ... Glider runt som en ål i den ...
Friktionen beror ju på BÅDA de ytor som det handlar om.
Dej själv och säcken. Alternativt dina sovplagg och säcken.
Jag förmodar att du har nåt på dej förutom säcken. i så fall, vad?
Friktionen beror ju på BÅDA de ytor som det handlar om.
Dej själv och säcken. Alternativt dina sovplagg och säcken.
Jag förmodar att du har nåt på dej förutom säcken. i så fall, vad?
Eftersom jag invigde sovsäcken på en båtluff i stockholms skärgård under den otroligt varma och soliga veckan i mitten av juli så var det inte sååå mycket ... Det var mer minimalt med kläder och öppen sovsäck som gällde. *s*
Men, som Krux tyckte ... Det är nog bara att gilla läget. Ska bli spännande att se hur det går när det blir dags att ha på sig superunderställ i säcken =)
Jag tycker ju bara det är jobbigt när man tvärtom FASTNAR i säcken. Jag vill kunna vända mig I säcken oftare än MED säcken.
(Sen funkade silikon på mitt hala liggunderlag inget bra, det lossnade efter hand och dessutom gled liggunderlaget på tältbotten istället så istället för att halka av liggunderlaget så hamnade både jag och det i andra änden av tältet......)
När vi paddlade i början av oktober hade vi extremt fint väder. Efteråt kom stormen Amy. Höstpaddlingen är en återkommande händelse som vi sysslat ...
2 kommentarer
En måndag i mitten av oktober förvandlas den kalla morgonen till en nästan sommarvarm dag. Jag och min kompis Anders åker med våra kikare till ...
4 kommentarer
Inför årets vandring låg som en grundidé att få med en större topptur och att turen som helhet inte skulle vara avhängig av alltför långa ...
3 kommentarer
Gränslandet är en av de största vildmarkerna i södra Skandinavien. Det ligger i hjärtat av vår stora halvö, så långt borta från havskusterna man kan ...
3 kommentarer
Mina fjällvandringar börjar alltid med en idé som mynnar ut i en tänkt rutt. Rutten hänger alltid ihop med en tänkt tidsplan, som innebär att dagarna ...
1 kommentar
I fredags hade vi varit gifta i 10 år. Det ville vi fira. Vi gifte oss i ett naturreservat utanför Uppsala, så ett firande i naturen skulle passa. Vi ...
Det här inlägget handlar om mina första åtta turer i Sarek. Hur allt började och hur vissa vägval kunde göras då men inte idag. Ni får läsa om och se ...
6 kommentarer
68 dagar, 125 000 höjdmeter och ett dagligt slit på 12–20 timmar – det är matematiken bakom en expedition som var lika delar uthållighetsprov som ett ...
1 kommentar