Haglöfs - TAIFUN Q JACKET??

Tja

Ska köpa en fleece windstopper nu när höstvintern börjar på allvar. Är haglöfs taifon Q jacket ett bra alternati. Jag har även kollat en del på North Face Sentinel jacket och gillade vädringsfunktionerna där. (två "låtsas fickor", armhålsvent)

vore tacksam för lite åsikter det verkar ju som om fleece windstopper plaggen regerar ganska hårt men jag har inte hört nåt om de här två plaggen. Tack på förhand

anders frisk

tornado

Jag köpte min tornado för ett tag sedan och jag har hittills inte blivit missnöjd. Jag märkte speciellt att windstopper-fleece är väldigt varmt och gosigt även om det är blött. Det värmer även om det är blött ! Jag tycker att detta är en av de bästa investerinagr jag gjort och jag vill gärna att du ska uppleva samma känsla.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Tipps

Titta även på Tierras WS stretch jacket, den liknar Haglöfs Taifun fast med skillnaden att den har fleece på båda sidor av windstopper menbranet.

Joakim

fel av mig

tja

sorry grabbbar men jag missade visst en detalj. Taifun Q jacket är en tjej model. Jag menade tradewind jackan (haglöfs).

en av anledningarna att jag ville köpa en windstopper fleece e att de är så jäkla smidiga. försvinner inte den funktionen lite med en jacka som har "dubbel" fleece lager?? de som jag kollat på (nån haglöfs model) verkade lite väl bylsiga,

tack för tipsen

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips