De förefaller vara tillverkade efter ögonmått och inte i byggjigg. Svenskt hantverk.Det är inte i närheten av samma valsning som ramar tillverkade före år 2000.
Jag buntade ihop 5st 80-90 tals och samtliga var 5-20mm i skillnad på bredd och Höjd men valsningen var identisk.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Haglöfs alaska kvalitet
- Trådstartare Rian
- Start datum
Jag upplever det som att före 00 använde man toleransen +-20mm för det fungerarar och arbetade efter detta på ett svenskt godtyckligt vis och efter 00 hände nåt,som inte ens kan döljas med svart färg.De förefaller vara tillverkade efter ögonmått och inte i byggjigg. Svenskt hantverk.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Färdig med min alaska 🙂
Bilagor
Snyggt! Är din säck kladdig inuti?
Nu får du börja leta och göra i ordning den ultimata Grönlandssäcken!
Tycker Grönland hamnat i skuggan av Alaskan men börjar nog själv landa i att Grönland i mellan-sen version egentligen är en vettigare utformad säck än Alaskan, iaf för mig. Färre men större yttre fickor, ingen avdelare på säcken (jag använder den aldrig så den adderar bara vikt) samt den versionen som har det extra fästet för fiskespö/vandringsstavar är grym!
Tycker Grönland hamnat i skuggan av Alaskan men börjar nog själv landa i att Grönland i mellan-sen version egentligen är en vettigare utformad säck än Alaskan, iaf för mig. Färre men större yttre fickor, ingen avdelare på säcken (jag använder den aldrig så den adderar bara vikt) samt den versionen som har det extra fästet för fiskespö/vandringsstavar är grym!
Alla dessa säckar är kladdiga inuti efter +20 år,går inte att komma ifrån tyvärr.Snyggt! Är din säck kladdig inuti?
Pu beläggning,blir så...men 2ggr i 60 grader tvättmaskin ut och invänd och den blir som ny,först måste man ta bort skinn och sedan sy tillbaka.jag har haft nån grönland och jag gillar inte den,tar mycket hellre en fjällräven raven i såfall.
Gillar fjällräven tibet,den påminner om alaska. Ska man bara ha en stor säck finns idag enligt mig bättre alternativ än de gamla godingarna,de kallar sig för "ultralight" tex hmg,seek outside,mm eller så kan man hänga på en lös savotta cordura packsäck 60-120l på grönlandsram eller fjällräven ram.
Just nu bygger jag samtidigt ihopSnyggt! Är din säck kladdig inuti?
Två tibet 80 och en tibet 60 så som jag vill ha dem,bilder kommer senare 🙂
Kan tyvärr upplysa om att jag har köpt fjällräven allra sista ramförlängare och gyrojusteringsband de hade på lager.
Söker en 18 mm övre ryggsäcksren Haglöfs 18 bre, med fixlås och två håls bandlåsaren längre än 580.
Jag har slaktat två alaskor. Sparat spännen o remmar. På min tumstock är remmarna närmare 20mm. Kanske fel årsmodell? Annars vore det bra om något i ’skrothögen’ kom till användning./Johan
Odd har du ngn mailadress på källorna?
seobserver
seobserver
Liknande trådar
- Svar
- 0
- Visningar
- 904
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar