Gummit på eTrex. Köpa nytt??

Jag har inte bara problemet att gummit lossnat från själva GPS:en utan även att det lossnat gummidelar runt två av knapparna!

Min fråga är således... går det att köpa nytt gummi som man sen klistrar på enligt forumets alla tips??
Kostnad? Vad göra annars?? Enheten är ca två år.

/CJ

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Skicka den till Garmin

Jag mailade till Garmin support i England och berättade att gummit lossnat på min Vista och undrade om dom hade något tips på hur man kunde limma dit det igen. Garmin svarade att dom fixar detta utan kostnad om man skickar in GPS:en till dom ( att gummit lossnar är ett fabrikationfel och åtgärdas utan kostnad). Jag skickade in GPS:en till den adress dom angav och efter ca 1 vecka kom den tillbaks i skick som ny rengjord och fin och nu sitter gummit fast ordentligt. Frakten gick på en hundring.
ps jag köpte min GPS i England och hade ingen garanti kvar

mvh /Harry

Re: Skicka den till Garmin

wmhanio; sa:
Jag mailade till Garmin support i England och berättade att gummit lossnat på min Vista och undrade om dom hade något tips på hur man kunde limma dit det igen. Garmin svarade att dom fixar detta utan kostnad om man skickar in GPS:en till dom ( att gummit lossnar är ett fabrikationfel och åtgärdas utan kostnad). Jag skickade in GPS:en till den adress dom angav och efter ca 1 vecka kom den tillbaks i skick som ny rengjord och fin och nu sitter gummit fast ordentligt. Frakten gick på en hundring.
ps jag köpte min GPS i England och hade ingen garanti kvar

mvh /Harry

Från vilken affär köpte du din GPS?

/Johan ES

Ändå där

Jag tittade på kartan och insåg att jag kör förbi Garmin Europe i Romsey om en vecka. Kanske lika bra att gå inom och gnälla på gummit på min Vista också? Fick den i februari. Nu är det ganska "slirigt" i sin fastsättning.

Anders

Jag köpte min Vista från The GPS Warehouse, Nätbutik på http://www.gpsw.co.uk, den kostade ca 4000:- + 100:- i frakt leveranstiden var ca 2 dagar. Garmin frågar inte mig var och när jag köpt den när jag skickade in den för reparation. Att gummit släpper i limmningen verkar gälla alla eTrex modeller och Garmin byter ut det på alla som skickar in GPS:en till dom, utan kostnad vad jag förstår
mvh/Harry

Nu har jag också...

... bytt ut min Legend med löst gummi hos Sportmanship. Men "det hade inte kommit in så många med det felet"?! Låter inte så när man läser här...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips