Hjälp med nytt tält

Beställde också ett Bergmans tält och betalade med kort. Det konstiga är att jag inte fått någon orderbekräftelse och ordern finns inte under mina sidor. Pengarna är däremot dragna.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Beställde också ett Bergmans tält och betalade med kort. Det konstiga är att jag inte fått någon orderbekräftelse och ordern finns inte under mina sidor. Pengarna är däremot dragna.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Råkade ut för samma sak, så jag beställde igen. Har fått en bekräftelse. Får väl se om det kommer en bekräftelse till så småningom och två tält på posten. Den som lever får se.. :)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Inte så konstigt idag är söndag och delar av beställningen är säkert automatiserade som frysning av betalning medan orderbekräftelse kan ligga i halvmanuell bokföring och då måste betalning och varulager mötas. Vänta till på tisdag innan du blir riktigt orolig.

go tur

Senast ändrad:
Jahopp där kom en bekräftelse till. Blir två tält då :eek:

Då tjänade man dubbelt så mycket på den rean, eller hur var det nu ;-)

Enda gången man har nytta av jättepelare på topduken är ju om tältet säckat ihop och det bildas sjöar och som ovan i bottenduken.

Notera att silnylon tält som Hilleberg och vissa Bergans måste efterspännas vid fuktigt väder då dom slackar ihop lite när dom töjs fuktiga.Så slipper man sjöar men dom håller ändå för det - bara man inte frestas att pilla med fingret innfirån då börjar det fan droppa in.
Haha

Det där med att efterspänna duken hade jag inte en aning om! Tack så mycket för tipset! :)

Smidigt tält att hantera och sätta upp måste jag säga. Tältpinnarna som följde med räckte inte till alla markfästen och stormlinor, lite underligt. Men platsen är rätt skyddad ;)

974a4493d90107bf8f7327a3a230958c.jpg

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Tältpinnar till stormlinor brukar det vara ont om numera. Men varje friluftsbutik har fler. Sen går det även att bruka långa stålspik, skogspinnar och de utmärkta franska plastskruvarna allt efter smak.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips