Gryta som håller i åratal över eld

hej på er!

är så att jag hadde tänkt överleva i något år / år i skogen men jag behöver en bra gryta som håller bra som jag kan använda över öppen eld den tid jag bor i skogen.

i stil med denna skulle jag villja ha:

http://www.danskdesign.nu/images/EvaTrio/Kastruller/256347s.jpg

vet dock inte hur många liter den behöver vara 3-4 liters gryta kanske,jag är ensam så jag behöver bara 1 mans gryta.
handtagen behövs inte, men ett lock samt något att hänga up den i över öppen eld vore bra

hoppas ni förstår hur jag menar

mvh Gabriel
 
Rostfritt är hållbart och enkelt att hålla rent under längre utomhusvistelser.
Vill du ha liten och billig kastrull så säljer väl Ö&B "snuskburken" i rostfritt, jag använder en sån över elden för att smälta snö på vintern. Kanske inte världens smidigaste lock (men det funkar fint som tallrik) och jag skulle välja nåt större om jag skulle vara ute en lång tid och laga all min mat i den.

Detta kanske är nåt:
http://www.globetrotter.de/de/shop/detail.php?mod_nr=cv_02813&k_id=1208&hot=0
http://www.globetrotter.de/de/shop/detail.php?mod_nr=pr_02011

/M
 
Vad göra i grytan?

Skall du smälta snö försök hitta ca 3-4l stor för det kommer att gå åt mer vatten än du först anar....
När man bor stationärt är det trevligt att inte behöva diska snösmältningsgrytan varje gång man lagat mat därför är en matlagningsgryta inte så dummt att ha bredvid En silställning över vattendunken befriar en hand. Riktigt stationärt är ett keramiskt filter men sil är en klar förbättring, till dunken behövs även en stor tratt. Rf är ett hållbart och tungt material. Bygel över alternativt upphängningskedjor behövs i bägge kastrullerna. Satsa på två, en 4 liters Eva som du visade på din bild finns i varje dansk bosättningsbutik och sannorlikt på beställning i mången svensk oxså....Till nummer två är ju en svensk rf snuskburk färdigutrustad från början men inte den mest lättdiskade. En cylindrisk gryta med plats för handen är lättare att diska. Gjutjärn är bra på många sätt men fätugnen har ett pris som får mig att behålla min loppis fondygryta...med lock av en ministekpanna.
//J
 
köp en billig kastrull på loppis, borra två hål, gör en hänkel av RF-wire, lättast är att crimpa ihop öglorna med koppar- eller mässingsrör. Snyggare blir det med wirelås, svårt att hitta i så liten dimension, men i sann tungpackaranda så förespråkar jag ändå överdimensionering.

Vill du ha en liten smidig kastrull för mobila ändamål kan du kolla bland mna recensioner.

Fast å andra sidan, mammas trangiagrytor funkar fortfarande, de är 20+ år gamla.
 
Gabriel,
Jag har läst dina trådar, men inte sett dig skriva lite mer utförligt av vad din plan är för din naturvistelse. Jag förstår att du tänkt överleva i naturen i ett år eller så och att du är mycket inne på utrustningen och att många här på forumet är mycket kritiskt inställda till ditt äventyr. Det är kanske därför du inte är så utförlig i ditt syfte, men jag skulle ändå vilja höra lite mer om vad du har för tankar, vad det är som lockar.

Jag får mycket "Into the Wild"-vibbar av ditt sätt att resonera. Jag säger inget om att något är mer rätt eller fel, är bara intresserad av din story.
 
Mikael Granbom

Dom där grytorna såg bra ut,tack... blir nog att köpa någon av dom om inte någon annan kommer up med någon annan gryta på denna tråd som är bättre:)


mvh Gabriel
-------------------------------------------------------




Peter Johansson


1.Leva i det fria.
2.Känner mig rätt obekväm att vara nära människor.
3.OM vi lever i den yttersta tiden som det sägs så om det blir naturkatastrofer som är stora så har man rätt svårt att leva som man gör helt obered.
4.Slipper tänka på att sträva effter pengar och se att folk har mer.
5.Undvika verichip,jobba om man ändå inte kan använda
pengarna? för man inte har ett verichip, förklarning längre ner.. iaf den som tager chipet går evigt förlorad " för man alierat sig med det onda.

En artikel: tekniker i Europa(!) har redan färdigställt nästa steg i utvecklingen. Planerna är att placera in ett mikrochip under huden på handen eller i pannan.
Ett sådant sätt att bedriva handel på, har bibeln talat om att det skall bli en verklighet i den yttersta tiden: ”att ta emot ett märke på högra handen eller på pannan, så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket”. Upp. 13:16-17.
Detta är det antikristliga systemet och att acceptera det får evighetskonsekvenser: ”Röken från deras plåga stiger upp i evigheternas evigheter. De har ingen ro eller vila vare sig dag eller natt, dessa som tillber vilddjuret och dess bild och tar emot märket med dess namn. Upp14:11.
Vi har här visat att för första gången i världshistorien, kan man nu alltså läsa samma sak i en dagstidning, som det som vi läser i Uppenbarelsebokens 13.e kapitel. Om inte detta förmår att väcka oss till att inse att vi lever i den yttersta tiden, då är det frågan om det överhuvudtaget kommer att gå att väcka upp den som även vill förneka detta tydliga tidstecken.


Btw verichip har många mäniskor redan så det är ingen fejk,
Folk får tillåme högre lön om de har det på vissa jobb, och på vissa pubar måste man ha ett för att komma in.

Finns många bra anledningar att ta verichip men en hel del nakdelar som att bli kartlagd var man än är på jorden samt gå evigt förlorad effter döden.

De säger att det blir friviligt att ta chipet men till sist blir man typ tvungen till att ta det.

Finns endel andra anledningar oxå men orkar inte ta up det men ni fick då en liten förklarning iaf


mvh Gabriel
 
Mikael Granbom

Dom där grytorna såg bra ut,tack... blir nog att köpa någon av dom om inte någon annan kommer up med någon annan gryta på denna tråd som är bättre:)


mvh Gabriel
-------------------------------------------------------




Peter Johansson


1.Leva i det fria.
2.Känner mig rätt obekväm att vara nära människor.
3.OM vi lever i den yttersta tiden som det sägs så om det blir naturkatastrofer som är stora så har man rätt svårt att leva som man gör helt obered.
4.Slipper tänka på att sträva effter pengar och se att folk har mer.
5.Undvika verichip,jobba om man ändå inte kan använda
pengarna? för man inte har ett verichip, förklarning längre ner.. iaf den som tager chipet går evigt förlorad " för man alierat sig med det onda.

En artikel: tekniker i Europa(!) har redan färdigställt nästa steg i utvecklingen. Planerna är att placera in ett mikrochip under huden på handen eller i pannan.
Ett sådant sätt att bedriva handel på, har bibeln talat om att det skall bli en verklighet i den yttersta tiden: ”att ta emot ett märke på högra handen eller på pannan, så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket”. Upp. 13:16-17.
Detta är det antikristliga systemet och att acceptera det får evighetskonsekvenser: ”Röken från deras plåga stiger upp i evigheternas evigheter. De har ingen ro eller vila vare sig dag eller natt, dessa som tillber vilddjuret och dess bild och tar emot märket med dess namn. Upp14:11.
Vi har här visat att för första gången i världshistorien, kan man nu alltså läsa samma sak i en dagstidning, som det som vi läser i Uppenbarelsebokens 13.e kapitel. Om inte detta förmår att väcka oss till att inse att vi lever i den yttersta tiden, då är det frågan om det överhuvudtaget kommer att gå att väcka upp den som även vill förneka detta tydliga tidstecken.


Btw verichip har många mäniskor redan så det är ingen fejk,
Folk får tillåme högre lön om de har det på vissa jobb, och på vissa pubar måste man ha ett för att komma in.

Finns många bra anledningar att ta verichip men en hel del nakdelar som att bli kartlagd var man än är på jorden samt gå evigt förlorad effter döden.

De säger att det blir friviligt att ta chipet men till sist blir man typ tvungen till att ta det.

Finns endel andra anledningar oxå men orkar inte ta up det men ni fick då en liten förklarning iaf


mvh Gabriel
Hej Gabriel
Har du ingen vän som du kan göra det här tillsammans med, det är alltid roligare att vara två.
peter
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.