Gregorys ryggsäckar

Jag är på jakt efter en ny ryggsäck och har suttit och plöjt igenom forumet efter tankar om Gregorys ryggsäckar som jag tycker verkar bra men hittar i princip ingenting. Ryggsäckarna verkar uppskattade utomlands men här på forumet verkar de få lite uppmärksamhet. Vill gärna höra era tankar om ryggsäckarna i stort och om Baltoro 75 specifikt då jag tycker den verkar bra.

Tack!
 
Jag är på jakt efter en ny ryggsäck och har suttit och plöjt igenom forumet efter tankar om Gregorys ryggsäckar som jag tycker verkar bra men hittar i princip ingenting. Ryggsäckarna verkar uppskattade utomlands men här på forumet verkar de få lite uppmärksamhet. Vill gärna höra era tankar om ryggsäckarna i stort och om Baltoro 75 specifikt då jag tycker den verkar bra.

Tack!

Möjligen är märket för nytt på svenska marknaden för att ge avtryck på Utsidan. Vad harcdubsett för utländska omdömen om märket? Utlänningars omdömen torde väl, med viss reservation för snö och is, kunna vara lika intressanta? Skicka gärna länk
 
Jag har en z40 & z50 av olika generationer och båda är alldeles fantastiska. De ser ut som nya efter ett antal år och bärsystemet fixar vikten volymen tillåter. Den luftiga ryggen är också toppen.
jag har svårt att förstå varför de inte får ett större genomslag här.
 
Jag har en Shasta tror jag att den heter. Köpte för många år sedan då näthandel var i sin linda. Kan ha varit tidig addnature...?
Hur som helst, bra rygga! Sitter som gjuten på min rygg. Lite stor i storleken, en large, så jag måste dra höftbältet max ihop för att det ska sitta åt.
Den är i tyngsta laget, har inte vägt den dock så det är mer en känsla.
Bra materialval, håller bra tycker jag.
/Per
 
Tyngre fjällvandringar i svårtillgänglig terräng med 25kg+ på ryggen, kortare tält turer, resor, flyttning, storhandling + cyklat en del med den . Den ser som någon annan skrev fortfarande ut som ny, även fast jag kanske inte är en person som är speciellt rädd om mina saker, men ändå inte vårdslös. Med andra ord så är den en ganska stabil partner i mitt liv och har varit med om lite av varje och tas inte bara fram när det vankas uteaktiviteter.

Den torkar snabbt när den blir blöt (har dock aldrig varit genomblöt + förvarar kläder etc i dry-bags), och bärsystemet är kung, har självklart dam modellen som kommer i två olika rygglängder och 2-3 olika storlekar på höftbandet.

Kanske bör tillägga att det inte är någon UL rygga, den väger runt 2.4kg opackad, men med tanke på hur bra den sitter så får det vara värt det.

D300:
Jag läste på lite olika ställen men här t ex är omdömen på en av deras större ryggsäckar:
http://www.trailspace.com/gear/gregory/whitney-95/

Puttestuts och everydaydetour, vad har ni använt era ryggsäckar till för typ av aktiviteter?
 
Har också en Shasta som har använts för fjälllturer med mycket packning (tror den är ca 90 l). Den är bra och gedigen men tung (3,8 kg vill jag minnas). Avbärarbältet är också väldigt rejält men så styvt att man får skavsår om det är varmt och man inte har någon form av polstring (tröja eller liknande) emellan. Det jag gillar är att det inte är en massa krafs som dragkedjor och fickor och tingeltangel utan det är en rejäl säck i bra material som nog kommer att hålla väldigt länge.

Alltså: mitt omdöme om just den säcken är: den rymmer mycket och håller får det mesta men är lite för Rambo för min smak.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vindskydd Lundhags ryggsäckar Transportera 4
Lena L Var prova ryggsäckar? Korta tjejers tips på säck? Transportera 23
cristiancjb Behöver tips för ryggsäckar (60-70L) för en kort person Transportera 12
TheBostonRag Ryggsäckar från Granite Gear Transportera 14
vandrafjäll Är det här Haglöfs Alaska ryggsäckar Transportera 5
MonicaKa Millican ryggsäckar, någon som har en? Transportera 16
FruNalleman Tensons ryggsäckar - nån som testat? Transportera 17
silly Thule ryggsäckar Transportera 2
monedula Tips på ryggsäckar med mjuka axelband Transportera 4
seobserver Aktuell jämförelse mellan lätta 55-65 l ryggsäckar? Transportera 0
såg Ryggsäcksvalet går mellan tre ryggsäckar Transportera 9
svebban Behöver råd om ryggsäckar Transportera 8
xfredrikx The North Face Zealot 70 Transportera 6
MartinR Var köper man MacPac ryggsäckar? Transportera 6
Albänska Finns det någon som är lika bra på ryggsäckar som dePaul är på knivar? Transportera 54
pack Nya ryggsäckar från Klättermusen, + annat Transportera 14
Crilloan Toppmatade, slimmade ryggsäckar eller fickparadis med frontöppning? Transportera 6
markanthus Vattenflaskfästen till ryggsäckar Transportera 12
Niklas_83 Ryggsäckar för lång vandring? Transportera 25
minilove Erfarenheter av Helsport ryggsäckar? Transportera 0
angylp Lämpliga 50l ryggsäckar ? Transportera 1
perdans Lowes ryggsäckar ? Transportera 1
brigas Alla dessa ryggsäckar Transportera 2
malu Gregory ryggsäckar Transportera 3
Snigel2000 Ryggsäckar (igen) Transportera 6
thomast2 Militära ryggsäckar - Något att ha? Transportera 24
grodanbolle Aarn ryggsäckar? Transportera 4
Enrok Bask´s ryggsäckar Transportera 53
hegeland Frågor om ryggsäckar Transportera 11
Vandrare Köpa Berghaus Ryggsäckar billigt Transportera 17
hansthomas Vattentäta ryggsäckar? Transportera 88
rikard_wiberg_hotmail.com prova ryggsäckar Transportera 22
Sven S Ryggsäckar för barn Transportera 2
finskapinnen Ryggsäckar :) Transportera 0
Hobbe 1 Osprey Ryggsäckar Transportera 0
fjällflugan Ryggsäckar på nätet? Transportera 11
danha Ryggsäckar från Jack Wolfskin Transportera 5
Eigil Vart finns mountain-equipment ryggsäckar i stockholm? Transportera 3
Thymallus Modan ryggsäckar??? Transportera 2
sajberjohan Regattas Ryggsäckar Transportera 1
ebh Ryggsäckar ca 30 och 70 liter, vad skall man köpa? Transportera 14
JSilfver The Works, ryggsäckar Transportera 1
SWE3171 Serratus ryggsäckar? Transportera 0
Anders.Appelqvist Ryggsäckar allt för tunga! Transportera 1
Var finns Modan ryggsäckar? Transportera 2
pcte Bergans Ryggsäckar i Göteborg? Transportera 3
lundhags ryggsäckar? Transportera 1
swat TIERRA ryggsäckar ?? Transportera 4
ABHa Onlinebutiker Ryggsäckar Transportera 1
Ge mig tips om ryggsäckar Transportera 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...